ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה להתפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני מצטער על החלטתו של השר יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה. הוא שר בריאות מצוין ועשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל. הממשלה הלאומית בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני חושב שכל חברי הקואליציה מעוניינים בהמשך קיומה. אני לא חושב - אני יודע. השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם כמובן הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה. אני מאמין שאנחנו נמצא פתרון מושכל. אנחנו עובדים על זה, זה בהישג יד. אנחנו נפעל כדי שנוכל יחד להמשיך לשרת את אזרחי ישראל". 



ליצמן חותם על מכתב ההתפטרות
ליצמן חותם על מכתב ההתפטרות



ראש הממשלה אף התייחס לפיגוע הרצחני בסוף השבוע בסיני: "בשם כל אזרחי ישראל אנחנו שולחים תנחומים לממשלת מצרים, לאזרחי מצרים, על הרצח ההמוני הנפשע של אזרחים בזמן תפילה. הטרור של האסלאם הקיצוני אינו מבחין בין דתות בין אנשים, או בין עמים. אני חושב שהדבר המתבקש הוא שכל מדינות העולם יתאחדו להילחם בו, בכל מקום, לרבות בסיני". 



לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לציוץ של מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן ואמר: "תרשו לי להתייחס לדבר נוסף, בשבוע שעבר ראיתי ציוץ בטוויטר של מו״ל הארץ עמוס שוקן. הוא התייחס למדיניות הממשלה להוצאת מסתננים בלתי חוקיים ממדינת ישראל והכותרת שעמוס שוקן בחר לתת לציוץ הזה זה ״רוצחים בחליפות״. כך הוא כינה את ראש ממשלת ישראל, אותי, וכמה וכמה מהשרים שיושבים סביב השולחן הזה". 



נתניהו המשיך ותקף: "אני מנסה לדעת מה הייתה התגובה לו הייתה אמירה כזאת אל מול איש ציבור מהמחנה האחר? אתם יכולים לדמיין לבד. במקרה הזה לא הייתה שום תגובה. לא היו דרישות לחקירות, לא היו דרישות לגינויים, לא פנו לאישי ציבור, לא היו כתבות, לא היו שידורים מיוחדים. שום דבר. כך גם עם דברים נוראיים כמו הצגת חברי כנסת כקופים - שום תגובה! אז לכל המטיפים לנו, חגיגת הצביעות שלכם והמוסר הכפול שלכם פשוט זועק לשמיים. אני אומר לכל המטיפים לנו - אל תטיפו לנו".