בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות שנערכה הערב (ראשון) הגיעו הצדדים להסכמות, שהובילו לסיום המשבר סביב העבודות ברכבת בשבת, זאת לאחר התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן והסערה שליוותה את המערכת הפוליטית בימים האחרונים.



בפגישה סוכמו הנושאים הבאים: יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ והמרכולים בתל אביב לא ייסגרו, תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, תאומץ הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי ועוד. בנוסף, יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל. 



מהלך נוסף עליו הוסכם הוא חקיקת חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי, חוק שרלוונטי במיוחד לליצמן, שהתפטר בין היתר כיוון שביקש להימנע מנשיאה באחריות כשר לחילול השבת. מנגד, ליצמן עצמו מצנן את ההתלהבות והגיב: "לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות".


ראש הממשלה מיהר לפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לאחר ההודעה על פתרון המשבר, כי "הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל". בלשכת דרעי אישרו שהפרטים על דעתם.


יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר למעריב כי "אנחנו ידענו שאפשר לגבש את ההסכמות האלו, עבדנו על זה חודש וחצי. ההתפטרות גרמה לזעזוע וסידרנו את העניין. המשבר מאחורינו והקואליציה עכשיו אפילו יותר יציבה". לשאלה מה החרדים השיגו במשבר הזה, אמר ביטן כי הם השיגו את העובדה שהשר יוכל לקחת בחשבון גם את מסורת ישראל ואז רק עבודות חיוניות באמת יוכלו להתבצע, בעוד בשאר העבודות הרכבת תצטרך למצוא פתרונות אחרים. "צמצמנו את העבודות שיהיו בשבת", אמר.
ביטן התייחס למשמעויות של ההסכם לגבי חוק המרכולים ואמר כי הוא צפוי להגיע לדיון כבר בשבוע הבא. לגבי החוק שיאפשר עבודות ברכבת בשבת, אמר ביטן כי רק עכשיו הוגש תזכיר החוק. לדבריו, הרעיון של יום ראשון חופשי שבו יוכלו לבצע עבודות הרכבת לא ירד מהפרק אבל הוא לא בר ביצוע כעת. 

ליצמן הגיש הבוקר למזכירות הממשלה את התפטרותו, ובכך מימש את איומו מיום שישי האחרון. המכתב אמור להיכנס לתוקפו בתוך 48 שעות. לאחר הגשת ההתפטרות אמר שר הבריאות היוצא כי הוא "לא מתכוון לחזור אל הממשלה בקרוב, בטח שלא ב-48 השעות הבאות. רכבת ישראל הפכה את יום השבת ליום השיפוצים הלאומי ואני מאוכזב מכך".



במכתב ההתפטרות ציין ליצמן בפני ראש הממשלה נתניהו כי הוא ניסה למנוע את חילול השבת ברכבת בכל דרך. "לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת", כתב. 



העבודות שבגינן הגיש ליצמן את מכתב ההתפטרות הן בעיקר עבודות של תשתית וטכנולוגיה נרחבות שבוצעו באזור תחנת סבידור ונתיבי איילון, במסוף החדש סמוך לבורסת היהלומים ברמת גן, לאורך המסילה בכביש 531 ובקו המהיר בין תל אביב לירושלים.