מי יחליף את נתן שרנסקי בתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית? ראשי הארגון האמריקאים וראשי ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הגישו לראש הממשלה בנימין נתניהו רשימה של שישה מועמדים לתפקיד היוקרתי, כך נודע לג'רוזלם פוסט.

ששת המועמדים הם שר האנרגיה יובל שטייניץ, ששמו כבר עלה כמועמד, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, חבר הכנסת נחמן שי מהמחנה הציוני, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר ושגריר ישראל לשעבר באו"ם, רון פרושאור. לדברי הגורמים שמסרו את המידע לג'רוזלם פוסט, המועמדים האלה מקובלים הן על ידי ראשי הפדרציות והן על נתניהו.
יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל, נשיא ארגון הפדרציות, ג'רי סילברמן וסגנית הנשיא שלו בישראל, רבקה כספי, אישרו את השמות וביקשו מנתנהיו את מועמד שלו לתפקיד. המועמד שיוסכם של שני הצדדים יובא להצבעה בכינוס חבר הנאמנים בחודש פברואר בירושלים ויושבע בכינוס העצרת הכללית של הארגון ביוני. הגורמים הדגישו את חשיבות ורגישות התפקיד בעקבות העימותים בין נתניהו ליהדות התפוצות על מתווה הכותל והשליטה של הרבנות הראשית על הגיור. 

דיין יעזוב את ניו יורק?

השר שטייניץ נחשב למועמד המוביל להחליף את שרנסקי, אבל ייתכן שמועמדותו נפגעה בעקבות חקירות של שניים מיועציו בפרשת הצוללות. המועמד המפתיע ברשימה הוא דני דיין, כיום הקונסול הכלי בניו יורק ולשעבר ראש מועצת יש"ע. השם שלו קודם לאחרונה לאחר שהוכיח את עצמו כסנגור של יהדות ארצות הברית. מנהיג יהודי בארצות הברית תיאר אותו כ"לומד מהר" ואילו אחר אמר כי "הוא שונה מאוד ממה שציפינו וחששנו".
דיין אמר לג'רוזלם פוסט כי הוא לא עוסק בנושא, שאיש לא דיבר אותו וכי הוא מסיים את כהונתו בתפוח הגדול בעוד שנתיים, עם אפשרות להארכה. גורם אמריקאי אמר כי יהיה יותר קל להעביר את דיין מאשר את דרמר, שספג ביקורת על כך שלא ניסה להגיע אל היהודים הליברלים בארצות הברית. 
לגבי הרצוג, גורמים המעורים בנושא אמרו כי הם לא חושבים שלנתניהו תהיה בעיה למנות את יו"ר האופוזיציה, משום שהיחסים ביניהם נשארו חיוביים למרות היריבות הפוליטית. 
 
מסביבתו של ח"כ הרצוג הבהירו: "הרצוג מודה על המחמאה שלא היה מודע לה אבל הוסיפו בחיוך ש"לא ייפטרו ממנו כה מהר בכנסת... אין לו שום כוונה לעזוב את תפקידו הנוכחי והנושא לא רלבנטי מבחינתו. הסוכנות היהודית ממלאת תפקיד חשוב בתקופה כה רגישה ביחסי ישראל והתפוצות, ואנו מאחלים לכך שימונה מחליף ראוי במקומו של נתן שרנסקי שמילא את תפקידו בצורה מרשימה".