לא מכחיש: עיתונאי מעריב בן כספית, המרבה לעסוק בראש הממשלה בנימין נתניהו בטורים שהוא מפרסם באתר "מעריב און ליין" ובעיתון, טען היום (שני) בכנס אילת לעיתונות כי "אני מודה שאני אובססיבי בעניין נתניהו", תוך שהוא מסביר כי "אני עוקב אחריו מאז שנת 1988, ואני חושב שהוא מסוכן למדינת ישראל". בפאנל המדובר לקחו חלק גם אנשי התקשורת גיא פלג, אבי וייס, מזל מועלם, רוני רימון ויגאל דילמוני ממועצת יש"ע, בהנחיית רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב.



גיא פלג אמר בפתח דבריו כי "אנחנו אומרים לכאורה תיקים, אבל זה לא כל כך לכאורה. לגביי התיקים (נגד נתניהו) - לא יודע מה תהיה השורה התחתונה, אך השאלה אם בסופו של יום ראש הממשלה יעכב את התיק ולא יחכו לפאקר, וימליצו להגיש כתב אישום על סמך החומרים כרגע".



כספית השיב כי "צריך לעשות הפרדה בין הפרשיות הפליליות לבין המוסריות, אך יש לעשות איחוד תיקים. מאז שהאיש נכנס לחיינו ההתנהלות שלו הייתה 'מזוהמת' במשהו בין הציבורי לפלילי, אין לו את היכולת לעשות את הפעולה הפיזית של הוצאת ארנק מהכיס".



לדבריו, "אני לא חושב שנתניהו פחדן, הוא חמק מפרשת המתנות בקדנציה הקודמת, הוא חמק מבראון-חברון, ומה שמדהים זה ששום דבר לא השתנה. מאז ועד היום שום דבר לא השתנה, וההתנהלות נשארה אותו דבר. לדעתי זו פרשיה אחת גדולה. אני חושב שהאסון הגדול שקרה להם הוא הניצחון ב-2015 והניצחון של טראמפ, ההיבריס השתלט. בעידן של הפייק ניוז, לנתניהו יש יותר רייטינג מנוני - 'אנחנו נעשה מה שבראש שלנו, חוק ההמלצות עבר, חשבנו שזה בצחוק, אבל זה עבר'".



בתוך כך, הוא התייחס גם לטענות בגין מקום האובייקטיביות בסיקור העיתונאי: "הדרך שלנו לדעת אם הסיקור אובייקטיבי או לא היא לעשות בדיקה השוואתית. יש לנו את אולמרט, שנרדף אחרי הרבה מאוד עיתונאים. לא היה אז יועץ משפטי שהתלבט אם לפתוח בחקירה. התפקיד שלנו לא להיות אובייקטיבים, אלא להעלות שאלות".



כמו כן, בהתייחס לאמירתו של העיתונאי אמנון אברמוביץ', לפיה יש "לאתרג" את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, בעת החקירות נגדו, הוא אמר כי "אני מעריך אותו אך הוא כשל בלשונו, והוא הצטער על זה. ביום ששרון לקה בשבץ ערוץ 10 פתחו באייטם על פרשה חדשה".



גיא פלג. צילום: EYALBENYAISH, ויקיפדיה
גיא פלג. צילום: EYALBENYAISH, ויקיפדיה



בשלב זה גיא פלג סיפר אף הוא על התרשמותו מחקירות ראש הממשלה בתיקים 1,000 ו-2,000 ולתלונות נגד רעייתו שרה. "נדמה לי שברור שהתקשורת לא מניעה את חקירות נתניהו, אנחנו נכנסנו לתמונה כמסקרים. בנוסף, אני רוצה להגיד דבר והיפוכו - אני מאמין לתחושות האמתיות של נתניהו שמרגיש שכל התקשורת רודפת אותו, ונפגשתי עם המאשימים של משפחת נתניהו. בהתרשמות הסובייקטיבית שלי האמנתי להם, אך אני יכול להתחבר לתחושה הסובייקטיבית של נתניהו שהוא צריך כל הזמן להיזהר".



עם זאת, הוא טען כי "אני חושב שההתנהלות של כלי התקשורת המרכזיים היא התנהלות הגונה, פרסמתי את התמונות של קו ההגנה של נתניהו עם התמונות המשותפות עם מילצ'ן. כשמישהו אמר לי על הפרסום כי 'זה מחזק אותו' אני הייתי המום. במקרה של סרנה, ראיתי איך השנאה לנתניהו הטריפה אותו, לכן אני מבין באיזשהו מקום את נתניהו. אנחנו אובייקטיביים, לי מה שעושה את זה הוא הסיפור עצמו".



בתוך כך, כספית הסביר כי רבים ממצביעי נתניהו אינם חשים סימפתיה כלפיו. "בישראל אין בחירות אישיות. בסקרי העומק אחוז גבוה מאוד ממצביעי הליכוד לא אוהבים את נתניהו וכך גם בכירים".



לטענתו, "אני לא ריפורטר, אני מודה שאני אובססיבי. אני אבא לילדים ואם אני רואה שמישהו מאיים על הילדים שלי, אני אגן עליהם. אני לא שמאלן, אני לצידו של נתניהו בהרבה מאוד מהדברים, אך אני מסקר את נתניהו מאז שנות ה-80 ואני חושב שהוא אישית מסוכן למדינת ישראל. במעריב יודעים שאני אומר את דעתי, אני נלחם בכל כוחי כי דעתי על נתניהו טובה יותר מרוב השרים שלו לאורך השנים, אלה שנשארו איתו ואלה שברחו. אני לא יודע איך יגמרו הפרשות, אך בסוף הציבור כבר יודע את האמת. המון אנשים אומרים לנו תפסיקו לכתוב נגדו, כל עוד תמשיכו הוא ימשיך להיבחר, אך זה לא התפקיד שלי, אני לא צריך להוריד אותו מהשלטון, אני צריך לחשוף את האמת". 



אברמוביץ'. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
אברמוביץ'. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



"אני לא ריפורטר, אני פובליציסט. אני מביע את דעתי,, אמר כספית. "אין 'מועצת גדולי התקשורת', יש בין העיתונאים תחרות קשה. אני יכול לתת לכם עכשיו 100 כותרות 'אנטי שמאל' שלי. תחושת "הווייב" שהתקשורת שמאלית היא פייק ניוז, זה היה נכון פעם, אך אנחנו בעיצומה של מהפכה חיובית".



 מלבד זאת, עיתונאי מעריב התייחס לפרשת "הקלטת הלוהטת" משנת 1992, אליה התייחס נתניהו בשעתו בראיון בטלוויזיה. כספית טען כי "למיטב ידיעתי, לא הייתה קלטת כזו". 



כזכור, רק לפני כשלושה חודשים ניצח כספית בעתירה שהגיש, בה דרש לחשוף את הנתונים על שעות הפעילות של שרה נתניהו, רעיית רה"מ, בתפקידה כפסיכולוגית ילדים בעיריית ירושלים, נתונים אותם המשפחה מסרבת לחשוף.



לאחר העתירה הורה בית המשפט לעיריית ירושלים להעביר לעיתונאי מעריב מידע אודות העסקתה של שרה נתניהו כפסיכולוגית. כמו כן, נקבע כי העירייה תשלם לכספית הוצאות משפט בסכום של 7,500 שקל.



מהנתונים עולה כי נתניהו עבדה בממוצע כ-60 שעות בחודש בשנה האחרונה. כמו כן, בספטמבר 2016, עברה אשת רה"מ מחצי לשליש משרה, כאשר יש לציין כי שעות העבודה בדוח אינן כוללות "היעדרויות מסיבות מוצדקות".