לאחר שסיעת המחנה הציוני סירבה להצעת יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן, לדחות את ההצבעות הבאות על "חוק ההמלצות" בשבוע, הסתייג היום (רביעי) שר החינוך נפתלי בנט, בוועידת The Marker לכלכלה וחברה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, מהחוק שימנע מהמשטרה להגיש המלצה בסיום חקירות אישי ציבור, כשאמר כי הוא "לא מתלהב מחוק ההמלצות". בנוסף, הוא הצהיר כי "אני לא יודע מה אעשה אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו".



שר החינוך אמר גם כי כי לדעתו ראש הממשלה לא חייב להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום. "זה תלוי בחומרת כתב האישום, האם זה זוטות או שוחד".עם זאת, לטענתו, "אנחנו לא שבדיה, שאם יש ראש ממשלה כושל אז זה לא נורא. במדינת ישראל, אם ראש הממשלה חלילה יעשה שגיאות כבדות - אנחנו בסכנה קיומית. אני לא יודע מה אני אעשה".



ביטן ונתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
ביטן ונתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



בתוך כך, הוא הסביר כי "אני לא מת על חוק ההמלצות, אבל הוא גם לא כצעקתה. כל בוקר אני קם זה קץ הדמוקרטיה. אני יוצא החוצה ורואה בתים ועצים ומתפלא שאנחנו עוד קיימים. להגיד שהייתי יוזם את החוק? לא. אני לא מתלהב מהחוק הזה, אבל האם בחוק הזה צריך להתעסק שבועות? לא, צריך להתעסק בדברים אחרים".



כזכור, "חוק ההמלצות", שאושר שלשום בערב בכנסת בקריאה ראשונה, נחשב לחוק מעורר מחלוקת, והפחד באופוזיציה הוא שמטרתו היא למעשה לסכל את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחילה התנגדה מפלגת "כולנו" לחקיקה, אך לאחר שבליכוד הפעילו לחץ על כחלון, ואף איימו כי הם מוכנים ללכת לבחירות בנושא, תוך שהם משווים את חשיבות העניין לנתניהו כפי שהיה לחוק "ישראל היום", שר האוצר שינה את דעתו.



יו"ר סיעת "המחנה הציוני", ח"כ יואל חסון, סירב, כאמור, מוקדם יותר לפנייה מטעם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, לדחות את ההצבעה על הקריאה השנייה והשלישית על "חוק ההמלצות" בשבוע, בשל היעדרות שרים וח"כים מהארץ, שטען כי "לא נסכים לשום דיל. לא יהיו קיזוזים ונגיש מאות הסתייגויות".



בתגובה אישר ח"כ ביטן למעריב אונליין כי הוא אכן שוקל דחייה של ההצבעה בגלל היעדרות מהארץ של ח"כים מהקואליציה, המשתתפים בדיוני פורום סבן בוושינגטון. "שאלתי את ח"כ יואל חסון 'אם אדחה את ההצבעה תמורת סדרי דיון האם תסכים?' והוא השיב בשלילה. אני לא צריך את ההסכמה שלו כדי להחליט".