"באיזה מדינה מזמינים יו"ר קואליציה יומיים לפני הצבעה? אני הבנתי שרוצים לחקור את דוד ביטן ביום ראשון כשביום שני ההצבעה, משהו לא בסדר פה, משהו פה לא הגיוני", כך אמר היום (חמישי) יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אמסלם, שהתייחס בראיון לרשת כאן ב' לדיווחים לפיהם יו"ר הקואליציה עלול להיות מוזמן לחקירה בימים הקרובים. 

"אני הייתי בשוק אתמול, לא הספקתי לדבר עם ביטן", אמר אמסלם. "הבנתי שרוצים אותו לחקירה. אתם צריכים לחשוב לבד מדוע. לא יכלו להמתין שבועיים? אולי רצו להשפיע על החקיקה? בסופו של דבר זה חוצפה. דוד משוכנע שהוא בסדר. זה שהזמינו אותו לחקירה זה לא בכדי".  

"זה מאוד מוזר שחוקרים אותו עכשיו". דוד ביטן
"זה מאוד מוזר שחוקרים אותו עכשיו". דוד ביטן
 
אמסלם התייחס לביקורת על חוק ההמלצות שיזם, ויגיע ביום שני הקרוב לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. "צריך להבין שאנחנו מדברים על 18,000 אלף תיקים שהמשטרה ממליצה בהם לפרקליטות על כתב אישום, אבל 80% מהם הפרקליטות סוגרת. זה אנשים שנהרסים להם חיים. זה תעשייה שקרית". 

"המפכ"ל רוצה ליירט אותי" 
לטענת אמסלם, במשטרה "סימנו" אותו ואף ערכו דיון לגביו: " לפני כשנה עשיתי דיון על מסמך יצחקי. ראש אגף חקירות שאוסף חומרים על שרים ובכירים. לאחר מכן המפכ"ל לקח יועץ, ליאור חורב כדי להכפיש ח"כים. אז המפכ"ל כינס דיון בהשתתפות ארבעה מפכ"לים לשעבר כדי לדון על דודי אמסלם ואחד מהם אמר 'בואו נקרא לו לחקירה על סחיטה באיומים'. נראה לך סביר? מה אם היית שומע שכמה מפכ"לים התכנסו לדון על שופט בעליון כי הוא נתן להם פסק דין לא טוב?". 
הוא הוסיף: "המפכ"ל הזמין ארבעה מפכ"לים לשעבר אליו ועשה ישיבה. הוא ניהל את הישיבה. הוא לא זימן אותם לדון על הפריצות בדרום הארץ אלא איך הוא מיירט אותי, אני הייתי הבעיה. מה זה? הרי המשטרה היא עוד גוף במדינת ישראל". 

דודי אמסלם, רוני אלשיך. צילום: פלאש 90
דודי אמסלם, רוני אלשיך. צילום: פלאש 90

אמסלם התייחס בציניות לדיווחים לפיהם המשטרה ממהרת להוציא המלצה בתיק המתנות, תיק 1000, עוד לפני שחוק ההמלצות יעבור בכנסת :"זה ממש מירוץ במשטרה, כמו המירוץ למיליון". יו"ר ועדת הפנים אף התייחס להתנגדות בתוך הקואליציה לחוק ההמלצות: "זה לגיטימי שיש כל מיני דעות, אבל יש פה מסע תקשורתי אלים חסר תקדים להפלת ראש ממשלה. יש ח"כים וסיעות שעושים חשבונות קטנים. ל-30,000 איש בשנה נרמסים הזכויות כבני אדם". 
 
אמסלם אף התייחס לחיקוי שלו בתוכנית "ארץ נהדרת", כחלק מ"צמד הדודים" יחד עם ח"כ ביטן: "זו סאטירה, את בגין ולפיד הם לא היו עושים ככה. שני עגלגלים, מרוקאים - זה מצוין וזה מצחיק אנשים, זה מתאים להם בול לסטריאוטיפ. אבל אני לוקח את זה בהומור".