ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) תתכנס מחר בבוקר למרתון של דיונים במאות ההמלצות שהגישו סיעות האופוזיציה לחוק ההמלצות. הועדה תצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית ביום ב בבוקר ואחר הצהריים הוא יובא לדיון והצבעה במליאת הכנסת. באופוזיציה מכינים פיליבסטר ומאות הסתייגויות.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגישה בשם סיעתה כ-120 הסתייגויות, כאשר באחת מהן נכתב כי "הוראות חוק זה לא יחול על ראשי ממשלות, שרים וחברי כנסת" או לחלופין "הוראות חוק זה לא יחולו גם על בני 60 ומעלה אשם שם משפחתם מתחיל באות נ".

בהסתייגויות ההיתוליות של מרצ נכתב עוד כי "הוראות חוק זה לא יחולו על מי שטוען שטייל עם אמו בירושלים וראה חיילים בריטים מתאמנים בתקופה שכבר הסתיים המנדט הבריטי ומדינת ישראל חופשיה הוקמה"

תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תמר זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


כמו כן, מציעה מרצ עוד כי הוראות חוק ההמלצות "לא יחולו על מי שהכינוי שלא הוא "הראשון לזהות" ונטען לגביו ש"היה הראשון שהבין את גודל האירוע" או "על מי שהוא בעלים של כלבה בשם קאיה"

מלבד זאת, הוצע ע"י המפלגה כי הוראות חוק ההמלצות "לא יחולו על מי שכתב את הספר מלחמה בטרור: כיצד יביסו המשטרים הדמוקרטיים את הטרור המקומי ואת הטרור הבינלאומי".

בתוך כך, בהסתייגות נוספת מרצ דורשת כי "הצעת החוק לא תחול על מי שבבעלותו בית בקיסריה וברחוב עזה בירושלים או על מי שעבד בעבר כמשווק רהיטים בחברת רים".