"החלטנו להוריד את המכסים לאפס": שר האוצר משה כחלון הכריז היום (שני) על תוכנית "נטו הוזלות" להפחתת מכסים ומסי קנייה על מוצרי צריכה למעמד הביניים במגוון רחב של תחומים. במסגרת התכנית יבוטלו מסי הקניה המוטלים על מוצרי אלקטרוניקה ויבוטלו המכסים המוטלים על צעצועים, מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, ביגוד וטקסטיל ומוצרי תאורה.



"אני שמח לבשר על מהלך בו 800 מיליון שקלים חוזרים לאזרחים", הכריז השר במסיבת עיתונאים שהתקיימה במשרדו. לדבריו, מדובר ב"מהלך חסר תקדים. מאז שנות ה-90 לא בוצע מהלך כזה. התוכנית הזאת נוגעת בכיס של כל אזרח במדינת ישראל". עוד הוסיף כחלון, שהכריז על התוכנית בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בביקור מדיני בבריסל, כי "בשביל לעשות שינוי אמיתי, צריך ליצור מהלכים אמיצים ואני מודה להנהלת האוצר על כך".



על מנת להבטיח שביטול  המכס ומס הקניה יגולגל לצרכנים ולא ייעצר אצל היבואנים, בכוונת משרד האוצר לבטל את אלו כהוראת שעה עד לסוף שנת 2018. ביטול  המכס יתבצע לאחר שיתקיים הליך שימוע וביטול מס הקניה יחול עם פרסום הצו ברשומות בתוך ימים ספורים.



מנכ"ל משרד האוצר שי באבד פירט את עיקרי התוכנית, שתביא לביטול מסי קניה בעלות של 245 מיליון שקלים בשנה והכריז: "ממחר בבוקר אין יותר מס קנייה במדינת ישראל". 

עיקרי התוכנית: 

מוצרי אלקטרוניקה: ביטול מסי קניה בעלות של 245 מיליון שקל בשנה. כיום מוטלים מסי קניה בין 10%-30% על מוצרי אלקטרוניקה ובידורית. 
בעקבות התוכנית יבוטלו מסי הקניה על טלוויזיות, רמקולים, מסכי תצוגה, מכשירי וידאו, מקרנים, מגברים, מערכות הגברה, מיקרופונים, אוזניות, צגי LCD ועוד והם יופחתו ל-0%. 
 
מוצרי חשמל: ביטול מכסים בעלות של 60 מיליון שקלים בשנה. כיום מוטל מכס של 12% על מרבית מוצרי החשמל ובעקבות התוכנית יבוטלו המכסים על מקררים, תנורים לחימום המרחב, מחממי מים, תנורים לבישול חשמליים, מקפיא ביתי, מערבלי מזון, מסחטות לפירות וירקות ל-0%.
מנורות, נברשות ומתאמי תאורה: ביטול מכסים בעלות של 61 מיליון שקלים בשנה. כיום מוטל מכס של בין 8%-12% על מרבית מוצרי התאורה ולפי התוכנית יבוטלו המכסים על נברשות, גופי תאורה ומנורות ל-0%.
 
תמרוקים: ביטול מכסים בעלות של 11 מיליון שקלים בשנה. כיום מוטל מכס של 12% על רוב המוצרים, ולפי התוכנית יבוטלו כלל המכסים על תכשירי איפור, תכשירים לשמירה על העור, לרבות תכשירים לסינון קרני שמש או שיזוף, תכשירי מניקור ופדיקור (7.3 מיליון שקלים), תכשירים לשיער ובהם שמפו, תכשירים לסלסול ועוד (1.3 מיליון שקלים), סבונים מוצקים ומגבונים לחים (550 אלף שקלים), דאודורנטים 2 מיליון שקלים, והם יופחתו ל-0%.
 
טקסטיל: ביטול מכסים בעלות של 400 מיליון שקלים בשנה. המכס של 6% על ביגוד וטקסטיל יבוטל ויופחת ל-0%. ההחלטה כוללת את כלל פרטי הביגוד ובהם מעילים, שמלות, חצאיות, מכנסיים, חולצות, חגורות, כפפות, גרביים, צעיפים, ג'ינסים, סוודרים וגופיות. 
צעצועים: ביטול מכסים בעלות של 36.2 מיליון שקלים בשנה. המכס של 12% על צעצועים שונים יבוטל ויופחת ל-0%. לא יוטלו מכסים על משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחיה ביתיות ובריכות לילדים, פריטים לחגיגות, משחקי שולחן, משחקי חברה, משחקי מטבעות או שטרות, נדנדות, תיאטרון נייד וקלפים.

 

תוכנית "נטו הוזלות" של כחלון by Hanan Druckman on Scribd