על רקע ההסלמה בדרום, ותהלוכות המחאה בעקבות הכרת טראמפ בירושלים, הצהיר היום (שישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בפורום של לשכת רואי החשבון בירושלים, כי "אבו מאזן חי בזכות ישראל". הוא הוסיף כי "ישראל לא תאפשר טפטוף ירי מכיוון רצועת עזה", וחזר על הטענה לפיה "לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה". 



בהתייחס למצב בדרום, אמר השר כי "הבהרנו שאנחנו לא נסכים לשום טפטוף. החמאס ממש לא רוצה עימות כי הוא מבין את הבדלי הכוחות, בטח אחרי שלקחנו לו כמה מנהרות, והוא יודע שאנחנו בדרך לקחת עוד". 


מלבד זאת, הוא ציין כי "אין שום פגיעה בהרתעה שלנו, אלא בעיה של תבוסתנות ששומעים הרבה בקרב פרשנים, אנחנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות". 

הוא הסביר כי "המצב במזרח התיכון הוא כמו הר געש, יש נופים יפים אבל הכל יכול להשתנות בן רגע. אנחנו מודעים למצב השברירי במזרח התיכון. אני חושב שהמכשול התת-קרקעי לא יגדיל את האפשרות לעימות".

אבו מאזן. "לא רוצה הסדר מדיני". צילום: רויטרס
אבו מאזן. "לא רוצה הסדר מדיני". צילום: רויטרס


השר הוסיף כי "אני חושב שבסופו של דבר המערכת, גם בהנחה שנוכל להשלים את המכשול, היא מערכת טובה ומצוינת שנותנת הרבה ביטחון, גם בדרום וגם בצפון".

בתוך כך, ליברמן גם תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית, כשאמר: "לו באמת היה רוצה למהלך דרמטי של הסדר מדיני, למה הוא לא חתם באנאפוליס? אין שום ראש ממשלה, לא בעבר ולא בעתיד שיציע יותר מאשר הציע אהוד אולמרט שם. הכל היה מוכן לטקס מרשים בבית הלבן, כולם היו מוכנים. ברגע האחרון, אבו מאזן סירב לחתום, ואותו דבר עשה עראפת בקמפ דיוויד. אבו מאזן מחפש סיבה לברוח מהסדר מדיני, הוא נמצא בחיים בזכות ישראל". 

לטענתו, "אבו מאזן הודיע חגיגית שהוא לא יקבל שום יוזמה אמריקאית. הכדור כרגע נמצא במגרש שלו. היינו מוכנים לשמוע גם יוזמה אמריקאית חדשה, ואני לא מופתע. אנחנו לא יכולים רק לבוא בטענות לעצמנו ולשאול מה עוד לא עשינו. כל מה שהיה ניתן להקריב למען הסדר מדיני הקרבנו, והרבה מעבר לכך. צריך נחישות ואורך רוח. אם מישהו חושב שעל ידי ויתורים נגיע להסדר מדיני ויציבות הוא טועה".