מבחן כח במפלגת השלטון: מי הולך להיות "החלום הרטוב" של הליכודנידקים ברשימת הליכוד לכנסת ה-21? לקראת הליכודיאדה ה-3, שתתקיים בחודש הבא באילת, הכינו המארגנים מדגם שבו יתבקשו באי האירוע לבחור מבין שורה של עשרות דמויות את מי היו רוצים לראות כרכש החדש בליכוד.

בין הדמויות בולט יו"ר ארגון להבה, בנצי גופשטיין, הנחשב לאיש הימין הקיצוני. המארגנים הכניסו לרשימה גם את שרת המשפטים איילת שקד מהבית יהודי ושניים מאנשי כולנו, השר יואב גלנט, שזה זמן רב המערכת הפוליטית רוחשת שמועות כי היה רוצה לראות עצמו בבחירות הבאות ברשימת הליכוד, בתפקיד שר הביטחון, וכן שר הכלכלה אלי כהן שאף הוא, כך אומרים במסדרונות הפוליטיים, פוזל לעבר מפלגת השלטון.
מלבדם שיבצו המארגנים ברשימת הכוכבים את שדרני הרדיו נתן זהבי ויורם שפטל, את נשות התקשורת אופירה אסייג וצופית גרנט, את אסי עזר וכן את הכדורגלן לשעבר אייל ברקוביץ' שהפך אף הוא לשדרן רדיו וטלוויזיה ובסוף השבוע האחרון חולל סערה רבתי כשהעיף מהאולפן את מני נפתלי, מארגן ההפגנות נגד נתניהו.



 
דמות נוספת ברשימת הרכש העתידי הנוצץ הוא איש יחסי הציבור רני רהב והח"כ לשעבר יגאל גואטה, שסולק בבושת פנים מש"ס לאחר שהשתתף בחתונת אחינו ההומו. מלבדם פרסמו היום במטה הליכודיאדה את רשימת המועמדים לפריימריז, מה שצפוי להיות השיא באירוע. הרשימה כוללת את כל 30 חברי הכנסת של הסיעה המכהנים בכנסת ה-20, ובכלל זה את יו"ר הקואליציה דוד ביטן, הנתון בחקירות משטרה, וכן שני שרים לשעבר, גדעון סער שאינו מסתיר את כוונתו להתמודד אחרי עידן נתניהו על תפקיד יו"ר הליכוד וכן השר לשעבר סילבן שלום.
במהלך השבוע תפורסם רשימה נוספת של מועמדים למדגם הפריימריז שתכלול מועמדים חדשים ובהם גלעד שרון, בנו של אריאל שרון, עו"ד ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב ואת אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום. בליכודיאדה יעסקו גם לראשונה בשאלה מי מתאים לעמוד בראש הליכוד לאחר נתניהו. המדגם להנהגת התנועה ולראשות הממשלה יכלול את שר התחבורה ישראל כץ, שכבר הצהיר מספר פעמים על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד לאחר שנתניהו יסיים את תפקידו ואף הביע את ביטחונו כי ינצח בהתמודדות; השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שבבחירות לכנסת ה־20 הגיע למקום הראשון בפריימריז בליכוד והוצב במקום השני ברשימה לאחר נתניהו; שרת התרבות והספורט מירי רגב, חביבת הליכודיאדות; וגדעון סער.
כפי שפורסם במעריב יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ביקש מהמארגנים להסיר את שמו ממדגם המתמודדים על ירושת נתניהו. לדברי מפיקי הליכודיאדה, מושיקו פסל ומשה בן זקן, “תנועת הליכוד תומכת ומגבה את ראש הממשלה ולכן המדגם מתייחס רק לשאלת מנהיג הליכוד בעידן שלאחר נתניהו. נאפשר גם למועמדים נוספים להצטרף למרוץ הספורטיבי על פי בקשתם”.