חילופי משמרות: ישיבת סיעת הליכוד שהתכנסה היום (שני) לראשונה בניהולו של יו"ר הקואליציה החדש, דודי אמסלם, הפכה למפגן תמיכה אישי ביו"ר הקואליציה היוצא, דוד ביטן. יום לאחר ששמר על זכות השתיקה בחקירת המשטרה הגיע היום ח"כ ביטן לישיבת הסיעה שהייתה מלאה עד אפס מקום בחברי מרכז ותומכי ליכוד מרחבי הארץ.



נפרדים מביטן בישיבת סיעת הליכוד
ביטן התקבל בנשיקות ובחיבוקים. "אוהבים אותך" קראו לעברו הנוכחים. הפעם ביטן לא התיישב במרכז האולם, ליד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא בקצה השולחן, ליד ח"כ מיקי זוהר. רגע לפני שנתניהו דיבר הוא קם ממקומו, ניגש לביטן ולחץ את ידו קצרות בלי שאמר דבר.

בישיבה עצמה קבעה הסיעה להמשיך ולקדם את חוק הפריימריז של ח"כ אמסלם ברוב של 18 תומכים, שני מתנגדים ושני נמנעים. כמו כן אישרה הסיעה את מינויו של ח"כ אמסלם פה אחד ליו"ר הקואליציה ויו"ר הסיעה.

חילופי משמרות. אמסלם וביטן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חילופי משמרות. אמסלם וביטן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 אחר כך שנפתחה הישיבה ברך נתניהו את ח"כ אמסלם על תפקידו החדש ואז פנה לעבר ח"כ ביטן ואמר: "תודה לך דוד". חברי הכנסת והנוכחים פתחו במחיאות כפיים קצובות כשגם ראש הממשלה מצטרף.
 

ח"כ ביטן נראה נרגש לנוכח המחווה הספונטנית. ח"כ דוד אמסלם, שירש אותו בתפקיד יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה, נטל את המקרופון ואמר:"אני מאוד אוהב אותך. בשם כל החברים. אתה איש נפלא. אתה בן אדם מדהים. אני מאחל לך שכל העננה תתפזר. אני תמיד אחריך". 

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ביטן על התפטרותו מתפקיד יו"ר הקואליציה, בעקבות החשדות הכבדים נגדו בפרשת השחיתות בראשון לציון. בהודעה שמסר חבר הכנסת, הוא אמר כי "ביקשתי מראש הממשלה לשחרר אותי מתפקידי כיו"ר הקואליציה, זאת בשל העובדה שהמצב הקיים מקשה על תפקודי ואינני רוצה לפגוע בעבודתה ובתפקודה של הקואליציה". 

ביטן הוסיף: "אני מודה לראש הממשלה על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך. אמשיך לכהן בכבוד רב כח"כ מטעם סיעת הליכוד ואעשה כל שביכולתי להמשיך ולייצג ציבור שלם שנתן בי אמון".