ביקורו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקפריסין, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא, נדחה בשל ההצבעה על חוק המרכולים השנוי במחלוקת, שאמור להעניק לשר הפנים את הסמכות למנוע מסחר בשבת ברשויות מקומיות. מלשכתו של נתניהו נמסר הערב (שלישי) כי "האופוזיציה לא הסכימה להתקזז" ולכן בוטל ביקורו של ראש הממשלה. 


ראש הממשלה נתניהו היה צפוי להמריא ביום שני הבא לפגישה משולשת בקפריסין בין ישראל, יוון וקפריסין, שהייתה אמורה לעסוק בנושאי שיתוף פעולה כלכליים ואנרגטיים. ממשרד החוץ נמסר כי במשרד פועלים כעת לקביעת מועד חדש לפסגה. בתגובה לביטול הנסיעה אמר מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) כי לא נעשתה פנייה כזו, אבל אם היתה כזו - היא היתה נענית בשלילה. 
כזכור, כבר אמש הוחלט בקואליציה על דחיית ההצבעה על החוק בשבוע, אך כעת מתגלה כי ההצבעה תדחה פעם נוספת. בהודעה שהתפרסמה נמסר כי בשל איסור שהטילו הרופאים על השר דוד אזולאי, המאושפז בשל מצבו הבריאותי, להגיע להצבעה, ובשל חוסר ההסכמה של האופוזיציה לקזז את ח"כ יהודה גליק מהליכוד השרוי באבל על מות אשתו, הוחלט על דעת שתי הסיעות לדחות את ההצבעה. 

הדיון בחוק המרכולים עמד להתחיל היום בבוקר ולהימשך ברציפות עד השעה שש בערב. באופוזיציה קיבלו בסיפוק את ההחלטה וטענו כי היא תוצאה של מאבקם העיקש נגד החוק. 

יהודה גליק בהלוויית אשתו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


אדלשטיין: "החלטה חסרת רגישות"

באופוזיציה כבר אתמול בבוקר כי הם לא יאפשרו קיזוזים מול חברי הקואליציה בחוק המרכולים אם יעלה לקריאה שניה ושלישית. מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, אף אמר כי הוא מפעיל לחץ על חברי הקואליציה שלא לתמוך בו. בין השאר ציין ח"כ חסון כי אין בכוונת חברי האופוזיציה לקזז גם את ח"כ יהודה גליק, וזאת כאמור למרות שאשתו, יפה גליק ז"ל, הלכה אתמול בבוקר לעולמה.

בהודעה שפרסם ח"כ חסון הוא כתב: "אני משתתף מעומק הלב בצערו הגדול של ח"כ גליק על מות רעייתו. חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו פה מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס להחלטתה של האופוזיציה שלא לקזז את ח"כ גליק וקרא לה לבטל אותה: "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. קורא לאופוזיציה לחזור בהם מההחלטה חסרת הרגישות הזו לטובת כולנו". השר יריב לוין אף אמר מילים קשות יותר, וטען כי מדובר ב"חוסר אנושיות מוחלט".