שר האוצר, משה כחלון, הציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם לא יעביר את תקציב המדינה לשנת 2019 במועד שסוכם עליו יפרוש מהממשלה, כך דווח הערב (שישי) בחדשות. האיום של מפלגת כולנו בראשות כחלון לפרוש מהקואליציה, שמגיע על רקע המשבר עם המפלגות החרדיות על חוק הגיוס, עלול להוביל לנפילת הממשלה ולהקדמת הבחירות. כחלון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יילחם על תקציב 2019 "עד הסוף".



לפי הדיווח, כחלון אמר למקורביו כי הוא מתעקש שהתקציב יעלה להצבעה ב-15 במרץ, עוד שבועיים, והוסיף בציניות: "אם לחרדים זה לא מתאים, אז הם יקבלו מלפיד, אם יהיה ראש ממשלה- חוק גיוס נוח יותר". כזכור, לפי הסיכומים, תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד שקל, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד שקל, תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד שקל, תקציב הרווחה וניצולי השואה יעמוד על כ-13 מיליארד שקל, קצבאות הנכות יעמדו על כשני מיליארד שקל ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד שקל. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על %2.9 מהתוצר, ובשנת 2020 על 2.5% מהתוצר.


בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: תכנית נטו משפחה; תכנית הסיעוד הלאומית; הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; הוזלת מחירי הניתוחים הפרטיים; קיצור שבוע העבודה; הרפורמה לקיצור החופשות; צמצום השימוש במזומן; הגדלת היצע הדיור ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מתן מענקי עבודה; צמצום מספר משרדי הממשלה.