ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא אתמול בפוסט בפייסבוק להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את פעולות הקרן החדשה לישראל אבל בעבר הוא עצמו התנגד לסוג כזה של ועדות חקירה ואף הצביע במליאה נגד הצעה דומה. בינואר 2011, קידמה הכנסת החלטה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא מימון עמותות השמאל על ידי ממשלות זרות שהעלתה ח"כ לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו.
ביולי באותה שנה התקיימה הצבעה נוספת בעניין במליאת הכנסת ובסיומה הוחלט ברוב גדול להסיר את ההצעה מסדר היום. נתניהו הודיע אז כי הוא מתנגד להקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית לארגוני השמאל ואיפשר לחברי הקואליציה חופש הצבעה בנושא והוא עצמו הצביע במליאה נגד ההצעה.
בתום הדיון הארוך שנערך בנושא במליאה הצביעו 57 ח"כים נגד ההצעה ואילו 28 בלבד תמכו בה. 34 חברי כנסת לא נכחו בהצבעה. ראש הממשלה נתניהו הצביע נגד החוק, כמו גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והשרים מיכאל איתן, בני בגין, דן מרידור, גדעון סער ויובל שטייניץ. השר לעניינים אסטרטגיים דאז משה (בוגי) יעלון בחר שלא להשתתף בהצבעה.

עוד קודם להצבעה, התבטא נתניהו נגד היוזמה בכנס איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים ואנשי חב"ד שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, ואמר: "אנחנו לא צריכים חקירות בכנסת, אנחנו לא צריכים ועדות חקירה. יש כאלה שלא מסכימים ולכן אעניק להם חופש הצבעה, אני אצביע נגד".
בפוסט שפרסם אתמול טען נתניהו כי "הקרן החדשה היא ארגון זר שמקבל מימון מממשלות זרות ומגורמים עוינים לישראל, כמו הקרנות של ג׳ורג׳ סורוס. מטרת העל של הקרן היא מחיקת הציביון היהודי של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, לצד מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים בקווי 67׳ שבירתה ירושלים".

לדבריו, "מזה עשרות שנים הקרן מממנת ארגונים אנטי ציונים ופרו פלסטינים, ביניהם כאלה שמוציאים את דיבתם של חיילי צה״ל כמו ״שוברים שתיקה״ ו״בצלם״ וכאלה שנלחמים למען מחבלים פלסטינים כמו ארגון ״עדאלה״.
"אני לא מכיר אף דמוקרטיה מערבית, ובמיוחד ארה״ב, שלאורך זמן הייתה מוכנה לסבול פעילות עוינת הממומנת על ידי מדינות זרות, כפי שקורה כאן בישראל עם הקרן מזה עשרות שנים.לכן ביקשתי מיו״ר הקואליציה דודי אמסלם להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל, שמסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי", סיכם נתניהו.