ינאם או לא ינאם, ידליק משואה או יישאר בקהל, או שבכלל יקבל אישור לנאום בחוק מיוחד שייחקק מאוחר יותר בכנסת. פרשת טקס המשואות ונאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית, ובסופו של דבר נדמה כי המתווה, עליו סיכמו יו"ר הכנסת וראש הממשלה, ייכנס ככל הנראה לתוקף בימים הקרובים, ובכך תיסלל דרכו של נתניהו לאירוע בו כל כך רצה להופיע. 

מי שהתייחס לנושא היה יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג, שהביע את דעתו על ההתנהלות של ראש הממשלה ועל הרצון שלו לנאום בהר הרצל ומתח על כך ביקורת חריפה: "עושה הרושם שהסאגה הזו כבר מסתיימת כאשר ראש הממשלה ידליק משואה ויאמר כמה מילים. אני חייב לציין שכל העיסוק בנושא הזה משפיל, המריבה יכלה להתבצע בחדרי חדרים והדיל שנסגר הוא המשפיל מכולם. שראש ממשלה ידליק משואה? הוא אחרון הניצולים? עמדתי הייתה תמיד שיולי אדלשטיין צודק ואין צורך בהשתתפותו של ראש הממשלה בטקס ממלכתי שמתמקד באחדות לאומית". 
"ראש הממשלה באופיו הוא אישיות מפלגת בציבור הישראלי. ראש הממשלה הביע עמדה מאוד נחרצת כשביקש לנאום בטקס ולמיטב הבנתי עמדתו לא התקבלה. בפעם הבאה שיו"ר הכנסת יתמודד לפריימריז של הליכוד נדע אם המאבק הזה היטיב עמו או פגע בו".
"נתניהו הוא אסטרטג על, אין בישראל אסטרטג כמו נתניהו, הוא מתכונן לישורת הבאה שלו ויעשה הכל כדי להגדיל לעצמו את התמיכה לקראת החלטת היועץ המשפטי. ממתינות לו בחירות וחקירות והוא זקוק כל גרם של תמיכה ציבורית כדי לשרוד".

אברום בורג אף התייחס לעצומה החדשה שקמה ברשת לאפשר לשרה נתניהו להדליק משואה יחד עם בעלה : "התחושה שלי ששרה נתניהו מדליקה מידי יום משואה באיזשהו מקום. אני מודה שאני לא אראה הטקס השנה. בעבר הטקס היה מרגש אותי מאוד, היום אני מרבה להתמקד ביום הזיכרון ופחות ביום העצמאות. תחושת הכאב שלי על חבריי שנפלו לא חולפת לי במהרה לשמחה מלאכותית".

עריכה: איתמר זיגלמן