ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים כנס בנושא 25 שנים להסכם אוסלו, מנכ"לית 'שלום עכשיו' לשעבר, מוריה שלומות, התייחסה הבוקר (ראשון) ב-103FM לכנס הצפוי והתעמתה עם כתב ערוץ 20, שמעון ריקלין, שהחליט לנטוש את השיחה ולנתק אותה בזעם. "בכנס נדבר על העבר עם האנשים שהיו האדריכלים של ההסכם, נדון במה שהיה אז וכיצד אנו מושפעים מההסכם כיום. אני מקווה שהמייסדים של ההסכם יגיעו לכנס וידברו עליו בצורה כנה. בהמשך הכנס ארגוני שמאל ידונו בפתרונות הקיימים לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני והמתווה החדש שיאפשר שתי מדינות ריבוניות שיש ביניהן יחסי שותפות ללא הפרדות וחומות".

"תהליך השלום שהחל בהסכם אוסלו נכשל", הבהירה מוריה, "עתה אנחנו רוצים ללמוד ממנו לעתיד, היו בו המון אלמנטים חיוביים שיכולים להיות רלוונטיים גם היום. אוסלו לא הביא את התוצאה הרצויה ובין היתר הוביל לרצח רבין לכן אנחנו צריכים לחשוב מה ניתן לעשות הלאה. הכישלון המרכזי של אוסלו היו הסדרי הביניים שלא צלחו והובילו לקריסה ולכן אני חושבת שבמקום לנתח מדוע אוסלו נכשל יש לבחון מה ניתן ללמוד מאוסלו לעתיד".

לשיחה הצטרף פרשן ערוץ 20, שמעון ריקלין, שהתייחס להסכם אוסלו ופנה לשלומות: "את מתעסקת בכיצד ניתן לרקוד עם דינוזאור בחלל החיצון. הסכם אוסלו הוא פיקציה והונאת הדמוקרטיה הישראלית הוא גרם לנו נזק רב, אין סיכוי כיום להגיע הסכם שכזה. מלחמת העצמאות עוד לא הסתיימה ואני עוד מחכה ליום בו נשוב לגוש קטיף".
"גם אם ריקלין ימשיך לטעון שאין עם פלסטיני הם לא ייעלמו", הדגישה מוריה: "לא אוסלו הביא את הפיגועים ואת סכסוך הדמים, מדובר בסכסוך רב שנים ולא צריך לחפש אשמים, צריך לחפש פתרונות. אני רוצה שלפלסטינים תהיה מדינה עם זכויות להגדרה עצמית וחיים עם זכויות קיבוציות. מדובר בעם ששואף להגדרה עצמית בדיוק כמונו. גם לפלסטינים יהיה בסוף כוח צבאי - זה חייב לקרות".
עריכה: איתמר זיגלמן