הפרסום אתמול במעריב, על כל שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן לא מתכוון להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, ממשיך לעורר סערה. הערב (שני) התייחסו לסוגיה הפרשנים עמית סגל ומשה נוסבאום ב"החדשות". נוסבאום סיפר שהן אלשיך והן ארדן משדרים עסקים כרגיל: "הם משדרים שזה ממש לא דרמתי, בסביבת ארדן ואלשיך אומרים שכלום לא קרה. בסביבת המפכ"ל טוענים היום שהוא כלל לא עוסק בנושא הזה. אם יבקשו ממנו הוא יישאר, אבל אם לא יבקשו ממנו הוא ילך הביתה בראש מורכן, הוא לעולם לא יגיד זאת בגלוי אבל ברור לו שאם הוא ילך הביתה זה רק בגלל חקירות נתניהו".  

סגל מתח ביקורת על המפכ"ל: "נתניהו ברור שלא רוצה את המשך כהונת אלשיך, יש את אלשיך שברור לפי הדברים שיוצאים מסביבתו שרוצה להמשיך בתפקיד, אך הוא שוגה שגיאה גסה לדעתי כי הוא נכנס למשחק הפוליטי. יש משהו לא תקין ברמה הדמוקרטית שמפכ"ל או אנשיו מתדרכים נגד השר המכהן הממונה עליו. בוא לא נשכח שכשארדן ונתניהו הביאו את המינוי של אלשיך זה היה צעד פופולרי בליכוד, זה מפכ"ל דתי ומתנחל". 

נכנס למשחק הפוליטי. אלשיך וארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נכנס למשחק הפוליטי. אלשיך וארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
סגל הוסיף: "נתניהו לדעתי, לא אולי אלא בטוח שלא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא. בין ארדן ואלשיך יש יחסים די מעורערים כבר תקופה ארוכה, ולדעתי הניסיון של אלשיך לשים את ארדן באותה משבצת כמו נתניהו כביכול כאחד מבני החושך, זה יעשה את הדבר ההפוך. אם אני צריך להעריך, זה יהיה כמעט מדהים אם כהונת אלשיך תוארך על ידי ממשלת הליכוד". 

נוסבאום הגיב לדבריו: "מה הסיבה שהכהונה לא תוארך? אין על פני השטח סיבה אחת שלא להאריך. איך הם ינמקו זאת? ברור ששלוש שנים לא מספיקות וכולם מסכימים על זה, בטח לא למפכ"ל שהוצנח מבחוץ. הוא לא משפיע על חקירות נתניהו". 
סגל הסביר את מערכת היחסים העכורה בין ראש הממשלה לממונה על חקירותיו: "מפכ"ל המשטרה מסומן כרגע, או סימן את עצמו כמי שהוא בראש החץ של חקירות נתניהו. 100 שנה עכשיו יהיה מפכ"ל שיהיה ניצב ולא מישהו מבחוץ אחרי הניסיון עם אלשיך, כמו ש-100 שנה אחרי חלוץ לא יהיה רמטכ"ל מחיל האוויר. כדי שכהונתו של אלשיך תופקע לא צריך פעולה אקטיבית. יכול להיות שאלשיך לא קשור לחקירות ראש הממשלה אבל הם עוקבים אחרי הראיונות שלו, אחרי העיתוי ואפילו אחרי החיוך על הפרצוף. ברור שלרוני אלשיך היה חשבון עם נתניהו".