יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם תקף הבוקר (חמישי) את יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, בראיון בכאן ב'. "בנט מדבר לא יפה ולא נוהג בראש הממשלה בכבוד. הוא מדבר כאילו הוא מנהל את המדינה", אמר, "בוא תהיה קצת צנוע טיפה ותתחיל להתנהג בגובה של שמונה מנדטים. אתה לא שלושים מנדטים".  הוא הוסיף בראיון לשלום קיטל ונעמה סיקורל כי "אם זה משהו שיטתי זה לא לגיטימי. בנט מנסה כל היום לקושש עוד 100 קולות פה ושם. עשיתי דיון על קייטנות והוא אפילו לא הגיע". לדבריו, הדבר שמעניין את בנט זה מנהרות, יש לו דעה בכל נושא והוא מציב אולטימטומים. 
"בנט עושה מכל דבר פוליטיקה קטנה - זה תיאור מציאותי של השנה האחרונה", הוסיף, "יריב לוין עוסק בפסקת ההתגברות כבר מספר שנים וכדי להעביר אותה צריך את כל מרכיבי הקואליציה ו"כולנו" לא שם". אמסלם ציין כי "חוק הלאום יעלה להצבעה ביום שני אחרי שמדברים עליו בקואליציה כבר למעלה משנה". הוא התייחס למשבר שנגרם בעקבות חוק הגיוס בחודש שעבר: "בנט הפעיל את איילת שקד והם רצו ליועץ המשפטי לממשלה לנסח הצעת חוק שבכלל לא בתחומם בהיסטריה כללית".

אמסלם אמר כי "אם ינהגו בנו בכבוד וביושר נוכל להמשיך הלאה". לטענתו, כולם מבינים שצריכים פסקת התגברות, השאלה היא באיזה רוב. "אני אומר 61 ואחרים אומרים 70", ציין, "בית המשפט העליון זה גוף שלא מדברים איתו? מה החיפזון? ומה אם זה יקרה עוד שבועיים שלושה". הוא הוסיף: "מה קרה? לא מאיימים על ראש הממשלה ברדיו אחרי שאתה עושה סקר בתוך הימין. זה סגנון?".
בתוך כך, בקואליציה נערכים לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת, ביום שני בשבוע הבא, ומתכוונים כבר ביום הדיונים הראשון להעלות להצבעה בקריאה ראשונה את חוק הלאום. ‏מדובר בנוסח שעליו הוחלט ערב צאת הכנסת לפגרת האביב, להביאו ללא השינויים המפליגים אותם דורשים בסיעת כולנו, ולדון בהכנסת השינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית.
הנוסח שיובא להצבעה ביום ראשון קובע, בין היתר, כי ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל, תותר התיישבות נפרדת ליהודים וערבים וכי והשפה הרשמית של המדינה היא העברית ואילו לערבית יהיה מעמד מיוחד.