סערה במערכת הפוליטית בעקבות החלטת ועדת השרים לחקיקה לאשר את פסקת ההתגברות. עיקר הביקורת מן האופוזיציה מופנית כלפי סיעת "כולנו", והעומד בראשה, שר האוצר משה כחלון, שלמרות התנגדותו לחוק, השר יואב גלנט מסיעתו דווקא תמך בחוק בוועדה. אחרי ההצבעה יצאו בזה אחר זה, בחרי הכנסת של הסיעה, בראשות שר האוצר והודיעו כי יצביעו נגד החוק במליאת הכנסת.



כחלון הודיע כי סיעתו תתנגד לחוק בהצבעה במליאה והכריז על משמעת סיעתית. בהודעה לאחר ההצבעה בוועדה אמר כחלון כי "סיעת כולנו תתנגד לחוק פסקת ההתגברות במליאת הכנסת. העברת החוק בוועדת שרים לחקיקה היא הפרה של ההסכם הקואליציוני ופגיעה בשלטון החוק. סיעת כולנו תמשיך להיאבק נגד חקיקת פסקת ההתגברות ונלחם. לא ניתן לגורמים קיצוניים להוביל את סדר יומה של מדינת ישראל. אמרנו בשבועות האחרונים שאנו מוכנים לייצר דיון רחב על הסדרת היחסים בין בית המשפט לכנסת. זהו מהלך שיש לעשות בהסדרה לאחר שנים שהנושא לא טופל, ולא בקיצוניות כפי שהתרחשה היום ובצד צדדיות כפי שפעלו היום". 



חברי הכנסת של "כולנו" הודיעו גם הם כי יצביעו נגד החוק. ‏ח"כ מירב בן ארי אמרה כי "אני לא תמיד מסכימה עם בג"ץ ולעתים יש לי ביקורת כלפיו. ניתן היה למצוא פתרון יחד עם כל סיעות הקואליציה ולא כך. חשוב לזכור כי הזכויות שקיבלו מיעוטים במדינה הזו בזכות בג"ץ עשו שינוי היסטורי שכל סטודנט למשפטים שנה א' לומד אותם במשפט חוקתי. בכוונתי להצביע נגד פסקת ההתגברות".



ח"כ רחל עזריה אמרה כי "פסקת ההתגברות שודדת מהאזרח את האפשרות לקבל עזרה כשנפגעות הזכויות הבסיסיות שלו. לא פעם עמדתי במצב הזה, ובג"ץ נתן מענה כשאף אחד אחר לא היה שם. אני לא תמיד מסכימה עם בג"ץ אבל החוק הזה פוגע בזכויות יסוד של כל איש ואישה בישראל. לא אצביע בעדו". גם סגן השר מטעם כולנו, מייקל אורן, הודיע כי יצביע נגד פסקת ההתגברות במליאת הכנסת.



ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה כי "השיח על פסקת ההתגברות הפך מזמן לזירת התגוששות פוליטית בין ביבי לבנט. הדיון המהותי והפרוצדורלי כמעט ואינם קיימים. לתפיסתי, יש צורך בהסדרת היחסים בין הרשויות אך זה חייב להיעשות בהסכמה עם כל הגורמים הרלוונטיים ובדגש על הרשות השופטת. חשוב לחדד את עיקרון הפרדת הרשויות, תוך שמירה על איזון ביניהן ועל עצמאותן. אצביע נגד".

מקורבי גלנט: "הוא הצביע בעד כי לא היתה החלטת אחרת בסיעה"

ההצהרות של חברי הכנסת של "כולנו" באות בניגוד להצבעה של אחד מבכירי המפלגה, שר השיכון יואב גלנט, שתמך בוועדה בהצעת החוק והצהרתו של שר הכלכלה אלי כהן כי הוא תומך בחוק. מקורבי גלנט אומרים כי הוא הצביע בוועדת השרים בעד פסקת ההתגברות בהתאם לעמדתו האישית משום שלא היתה החלטת סיעה לנהוג אחרת. לגבי הצבעה במליאת הכנסת אמר שיחליט לאחר ישיבת הסיעה מחר".



גם בליכוד יש מתנגד לפסקת ההתגברות. חבר הכנסת בני בגין אמר כי "מדובר בחוק גרוע. לא יהיה לו רוב והוא ייגנז בסופו של דבר". חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) אמר כי "ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק עוקף בג"ץ. זה קרב על דמותה של הדמוקרטיה. אנחנו נלבש את צבעי המאבק. איזה צבע ילבש כחלון?".



ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר כי "ה-D9 שהונח במערכה הראשונה, יורה במערכה השלישית. פסקת ההתגברות שעברה היום בוועדת שרים היא בכייה לדורות והוכחה שראש הממשלה הוא תאומו הסיאמי של בצלאל סמוטריץ', הקיצוני שבחברי הכנסת".