ממשיך בשלו: על רקע סוף שבוע נוסף של עימותים בגבול רצועת עזה, האשים הבוקר (ראשון) נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן את ישראל בהסתה לאלימות במזרח התיכון. בדבריו, התייחס ארדואן גם לתקיפות האחרונות שיוחסו לחיל האוויר נגד מתקנים איראנים על אדמת סוריה.



ארדואן, שאמר את הדברים בתכנית HARDTALK, המשודרת ב-BBC, הזהיר כי ישראל "ממשיכה לזרוע פחד במזרח התיכון". הוא ציין כי מדובר בהתנהלות טרוריסטית וכי הוא לא מסוגל לסבול פעולות מסוג זה.



מלבד זאת, המנהיג הטורקי דחה את הטענות לפיהן איראן שיגרה טילים לעבר רמת הגולן, בתגובה לתקיפות שיוחסו, על פי מקורות זרים, לישראל. "לאיראן אין שום קשר לכך. דיברנו עם הנשיא האיראני חסן רוחאני והוא לא מכיר אירוע כזה", אמר ארדואן, והוסיף: "אני מודאג מאוד ממה שקורה בסוריה, ומהלך הרוח בבריטניה, ארה"ב וגרמניה שיכול להסלים את המצב".



ארדואן עם רוחאני. "האיראנים לא תקפו". צילום: רויטרס
ארדואן עם רוחאני. "האיראנים לא תקפו". צילום: רויטרס



לפני כשישה ימים בלבד ביקר הנשיא הטורקי את ישראל לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי בגזרת יחסי המדינות. "אדישותה של הקהילה הבינלאומית לסבל שנגרם לפלסטינים כתוצאה מהתקיפות הישראליות, מוכיח שלשום חברה אין עתיד בטוח", הסביר ארדדואן בנאומו, שהתקיים בכנס באולם קונצרטים באיסטנבול לקראת הבחירות לנשיאות בחודש הבא.



הוא הוסיף כי "הפלסטינים הם סמל לכל האנשים המדוכאים בעולם, בגלל הרדיפות שחוו, הטבח ואי הצדק שהם היו נתונים לו". לטענתו, העניין הפלסטיני הוא לא עניין רק של אומה אחת או עיר אחת, ועתידה של האנושות ייקבע על פי עמדתה בעניין הפלסטיני ולגבי ירושלים.



הנשיא הטורקי אמר עוד, כי מה שקורה בפלסטין הוא לגיטימציה לעריצות, והדגיש את הרדיפה ההולכת וגוברת של ישראל נגד הפלסטינים, שלדבריו רק רוצים לשמור על אדמתם.