אחרי ארצות הברית וגואטמלה, גם פרגוואי פותחת היום (שני) שגרירות בירושלים. בטקס שנערך במשרדי השגרירות במתחם "הגן הטכנולוגי" בשכונת מלחה שבמערב העיר, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא פרגוואי הורסיו קארטס, אמר רה"מ: "זה יום נהדר לישראל ולפרגוואי ולחברות שלנו. אנחנו עושים משהו למען שתי המדינות שלנו. פרגוואי עזרה ליהודים לברוח מהנאצים, ולעולם לא נשכח את זה. עשיתם את זה במהלך השואה ואחריה, ותמכתם בהקמת ישראל באו"ם". 


"ופרגוואי", המשיך נתניהו, "לפני אבל בעיקר במהלך שלטונך, אימצה עמדה אמיצה ביותר בקהילה הבינלאומית וסירבה לשתף פעולה עם השקרים שמכוונים כלפי ישראל. תמיד נזכור זאת ולעולם לא נשכח את זה"

"יש בינינו שיתופי פעולה גדולים", הוסיף ראש הממשלה. "זה הזמן לעשות יותר ולתת לשיתוף הפעולה שלנו לפרוח. אנחנו רוצים לעשות עוד ובגלל זה אין לך רק את התמיכה של ממשלתנו אלא גם את הערכת התודה של עם ישראל. אנחנו זוכרים את החברים שלנו, ואין לנו חברים טובים מכם. תודה הורסיו, תודה פרגוואי".


 
הנשיא קארטס נחשב לידיד קרוב של ראש הממשלה נתניהו וצפוי לסיים את כהונתו ב-15 באוגוסט. בשעה 10:00 נפגש קארטס עם הנשיא ריבלין ובהמשך גם עם נתניהו.

במהלך הפגישה בין ריבלין וקארטס אמר ריבלין: "אני שמח וגאה לארח אותך כאן אדוני הנשיא בירושלים בירת ישראל, שנתיים לאחר ביקורך הממלכתי בישראל", ברך הנשיא את נשיא פרגוואי בפתח דבריו: "פרגוואי רחוקה אלפי קילומטרים מישראל, אך הלבבות שלנו קרובים. במשך למעלה מ-70 שנה, פרגוואי חברת אמת של ישראל ואכן, אנו מציינים 70 שנים לישראל ולכינון היחסים הדיפלומטיים בינינו".

פגישת הנשיאים. צילום: רויטרס
פגישת הנשיאים. צילום: רויטרס


נשיא המדינה הוסיף וציין שהוא בטוח שבעקבות פרגוואי, מדינות רבות יעבירו אף הן את שגרירויותיהן לירושלים. "היחסים האיתנים בין המדינות הלכו והתחזקו במשך השנים, הודות לשיתופי הפעולה בתחומי הייצוא והמסחר, החקלאות והביטחון", אמר הנשיא והודה לנשיא פרגוואי על העברתה של השגרירות כפי שהבטיח שיעשה, "מדינת ישראל ועם ישראל מודים לך, אדוני הנשיא, על החברות הכנה והעמוקה ועל חיזוק היחסים בין המדינות תחת הנהגתך, כעת אני מקווה שתבוא לביקורים תכופים יותר, שנתיים הם פרק זמן קצר בין ידידים".

נשיא פרגוואי הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה, ואמר: "זהו ביקורי השני בישראל כנשיא, אבל כעת אני בטוח שאבקר לעיתים קרובות יותר, בישראל אני מרגיש בבית. רבים שואלים אותי מדוע החלטנו להעביר את השגרירות לירושלים ועל כך אני יכול להשיב - שאנו שמים את הדברים במקום הנכון. אנו לא חבים לכם דבר, ואתם לא חבים לנו דבר, זהו המעשה הנכון לעשות".

אמש נחת בישראל נשיא המדינה הדרום אמריקאית והתקבל בנתב"ג על ידי השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, שאמר כי "החלטתו של הנשיא קארטס להעביר את השגרירות לירושלים היא מהלך חשוב שמכיר בזכותה של ישראל לקבוע את בירתה. בכך הוא מצטרף לארה"ב ולגואטמלה ואין לי ספק שעוד מדינות בדרך. ההכרה בירושלים מייצגת שינוי במפה המדינית העולמית: יותר ויותר מדינות תומכות בעמדותינו וחפצות בהידוק היחסים עמנו. בשנים האחרונות הוכיחה פרגוואי בשורה של החלטות אמיצות כי היא ידידה אמיתית. אני מברך את הנשיא על תמיכתו בישראל ועל מנהיגותו".