העימות בין המערכת הפוליטית לבין משטרת ישראל נמשך. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) יוזם חוק שיאסור לפרסם על קיומן של חקירות נגד אנשי ציבור, אלא באישור היועץ המשפטי לממשלה, כך דווח אמש ב"החדשות". כזכור, חוק ההמלצות שעבר בכנסת אוסר על המשטרה לסכמו להמלצה האם להגיש כתב אישום, אם לאו. אם החקירה נוהלה ללא פרקליט מלווה,  והחוקרים סבורים כי יש לסגור את התיק, תעביר המשטרה את המלצתה.

על פי הדיווח, ח"כ זוהר מעוניין גם להחמיר את הקריטריונים לפתיחת חקירה נגד אישי ציבור, ודורש שלמשטרה תהיה תשתית ראייתית מבוססת עוד טרם פתיחת החקירה. ח"כ זוהר הסביר את הצעת החוק שלו ואמר כי היא ניסיון להגן על חברי כנסת שפועלים נגד המשטרה ונתונים לניסיונות חיסול. 

יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה להצעת החוק ואמרה כי "מיקי זוהר מנסה להסתיר את השחיתות של ראש הממשלה מהציבור. לשם כך הוא מוכן להרוס כל עיקרון דמוקרטי, העיקר לשמור על הכיסא. במדינת ישראל יש זכות לחופש ביטוי וזכות לציבור לדעת גם על מעשי השחיתות של נתניהו".

מוקדם התייחס יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד) לסוגיית הארכת כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך. לדברי קיש, "השר ארדן צריך להגיד את זה באופן ברור - אני לא רואה דרך להאריך למפכ"ל את הכהונה בשנה נוספת. הכהונה שלו צריכה להסתיים כפי שתוכננה". הוא הסביר: "המפכ"ל עשה טעות קשה בהתנהלות שלו מול התקשורת גם בראיון ל'עובדה' וגם עכשיו בכך שהוא בעצם הוא מנהל שיח עם השר דרך התקשורת".

"המפכ"ל איבד את האמון של הדרג המדיני", אמר קיש. "לנהל דרך התקשורת דיאלוג עם השר בעיני זה לא ראוי, ויהיה קשה מאוד לבנות אמון מחדש", הוסיף קיש, "שלוש שנים זה מספיק". הוא הסביר כי לא שוחח על הנושא עם ראש הממשלה. "לפי דעתי, רה"מ לא צריך להיות מעורב בבחירת המפכ"ל הבא", הסביר, "הגעתי לוועדת הפנים לפני ארבעה חודשים והבעתי בפניו את הביקורת על ההתנהלות התקשורתית הזו". הוא סיכם: "הדבר הנכון הוא שארדן יתמקד בבחירת מפכ"ל חדש"