נשיא סוריה בשאר אסד טען הבוקר (חמישי), בראיון לסוכנות סאנה הסורית, כי מדינתו החלה לעשות מאמצים על מנת למנוע מישראל לתקוף בשטחה. "הדרך היחידה לעצור את התקיפות הישראליות היא לשפר את מערך ההגנה האווירית שלנו, ואנחנו עושים את זה".



כמו כן, הוא התייחס למתקפה האחרונה שיוחסה לישראל, על אדמת סוריה, בה לפי דיווחים נהרגו מספר איראנים. "עשרות חיילים סורים נפצעו, אך אף איראני לא נפגע".



בהקשר זה, ציין אסד גם כי "אין כוחות איראנים בסוריה, אלא רק קצינים מטהרן שעובדים בשיתוף פעולה עם הצבא הסורי". בתוך כך, המנהיג הסורי תקף גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בראיון ברשת RT הרוסית, והצהיר כי "ארצות הברית חייבת לצאת מסוריה, והיא תעשה זאת". כשנתבקש להתייחס לאמירתו של טראמפ, שכינה אותו "אסד החיה", אמר הנשיא הסורי כי "מה שהוא אמר - זה מה שהוא".



"מה שהוא אמר זה מה שהוא". טראמפ. צילום: רויטרס
"מה שהוא אמר זה מה שהוא". טראמפ. צילום: רויטרס



מלבד זאת, ציין כי "דרך אחת שבאמצעותה אפשר להתמודד עם בעלות בריתה של אמריקה היא משא ומתן, בעוד שאופציה נוספת היא להשתמש בכוח".



לפני כחמישה ימים דווח ב"א-שרק אל אווסט" כי ישראל העבירה לרוסיה רשימה של "קווים אדומים", והזהירה כי תפעל על מנת למנוע מאיראן להרחיב את נוכחותה, תוך פריסת המיליציות שלה, בכל שטח סוריה, ולא רק בדרום המדינה.



"הקווים האדומים" כללו, בין היתר, מניעת העברת טילים למיליציות שלה ולחיזבאללה ומניעת הקמת בסיסי צבא קבועים או מפעלי טילים בכל אזור שהוא בסוריה.