פרשת המעונות: במשך שעתיים מסר היום (חמישי) עד המדינה ניר חפץ עדות בפרשת המעונות, שבה מתכוונים היועמ"ש ופרקליט המדינה להגיש כתב אישום כנגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. למרות שתיק המעונות הועבר לפני זמן רב לעיונם במסגרת עדות פתוחה שמסר חפץ לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, הוא העביר לחוקרים חומרים הקשורים גם לפרשת המעונות ועל אותם חומרים הוא נדרש למסור עדות היום במשרדי להב 433. חפץ, כאמור, שהה במשרדים כשעתיים ובסיומם שוחרר לביתו. 

 נזכיר רק כי חפץ התבקש בשבוע שעבר לקצר את חופשתו ולשוב לישראל. לא מן הנמנע שמטרת הבקשה הייתה גם על מנת לאפשר את מתן עדות זאת.

שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

על פי המסתמן, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן יחליטו על הגשת כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשה. לפני כשלושה שבועות פנו פרקליטיה של נתניהו - עורכי הדין ד”ר יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד - אל פרקליט מחוז ירושלים דני ויטמן, בניסיון לקבוע איזה סכום על נתניהו להשיב לקופת המדינה  - כתנאי לדיון על הסדר טיעון אפשרי. אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, וההצעות שהונחו בפניו נדחו על ידי  ויטמן, מה שמסכל כמעט לחלוטין את הסיכוי להגיע להסדר טיעון. גורמים המעורים בעניין מעריכים כי נוכח העובדה שהסנגורים לא הצליחו לגבש הסדר עם ויטמן צפוי כתב אישום נגד שרה נתניהו.
 
 בתחילת החודש נפגשו מנדלבליט וניצן עם פרקליטיה של נתניהו, לאחר שהאחרונים ביקשו להגיע להסדר מקל עם רעיית ראש הממשלה והבהירו כי בכוונתה להשיב כספים. אף שבכתב האישום המתגבש נטען שנתניהו לקחה מקופת המדינה 360 אלף שקל הציעו פרקליטיה להחזיר 50 אלף בלבד. מנדלבליט וניצן דרשו כי לפני שיפתחו בדין ודברים בנוגע להסדר, על הפרקליטים להגיע להסכם עם ויטמן.
 
כעת מתברר כי הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה הראשונית והתיק חוזר לטיפולם של היועץ המשפטי ושל פרקליט המדינה, שככל הנראה מתקרבים להחלטה להגיש כתב אישום נגד גברת נתניהו. במקביל, ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000 (בזק־וואלה), נקרא על ידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל”כ) בלהב 433 במשטרה וחוקרי רשות המיסים לקצר את חופשתו בחו"ל - וכבר במוצאי שבת נחת בישראל.
 
לפני יציאתו לחופשה, שאושרה על ידי המשטרה, התבקש חפץ לחדד את עדותו בכל הקשור למעורבות בני משפחת נתניהו באשר לקבלת החלטות ביטחוניות על ידי בנימין נתניהו, לרבות ההחלטה להסיר את המגנומטרים מהר הבית בקיץ.
 
 חפץ סיפר לחוקרים כי תחילה קיבל ראש הממשלה נתניהו החלטה אחת, אולם בעקבות התערבות משמעותית של שרה נתניהו ובנם יאיר שינה אותה. 
פרקליטו של חפץ, עו”ד אילן סופר, בתגובה: “ניר חפץ התחייב בהסכם עד המדינה לומר רק אמת ואת כל האמת הידועה לו, וכך עשה. מעבר לכך איננו מגיבים על שום נושא הקשור לחקירות על פי כל דין”.