כבר חודשים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה לפנות אל העם האיראני במחוות של פיוס, על מנת להבהיר כי המלחמה היא נגד השלטון עצמו שמאיים להשמיד את ישראל, ולא נגד האזרחים האיראניים. היום (ראשון), המשיך נתניהו בקו הזה, כששחרר לאוויר סרטון בו הוא מדבר אל האיראנים, ומספר על המצב הקשה בו הם נמצאים מבחינת מים.


 


"היום אני הולך להציע הצעה נדירה לאיראן הקשורה למים. העם האיראני הוא קורבן של משטר אלים שמונע מהם מים חיוניים. ישראל עומדת לצד איראן ולכן אני רוצה להציע הצעה שתציל הרבה איראנים. הארגון המטאורלוגי של איראן פרסם שכמעט 96 אחוזים מהתושבים סובלים מרמה מסוימת של התייבשות. 

"50 מיליון איראנים יכולים להיות מפונים מביתם בשל נזקים סביבתיים. מיליונים ילדים איראנים סובלים מחוסר במשאבים חיוניים. לישראל גם יש מחסור במים אבל ישראל ממחזרת 90 אחוז מהמים. זה הרבה יותר מכל מדינה אחרת. אנחנו פיתחנו טכנולוגיה. לישראל יש את היכולת למנוע קריסה סביבתית באיראן. אנחנו רוצים לעזור לעם האיראני ולצערנו המשטר אינו מאפשר לנו פיזית להגיע לאיראן.
נתניהו המשיך ואמר: "המשטר לא מאפשר לנו, אז אנחנו צריכים להיות יצירתיים. אנחנו נקים אתר בפרסית עם פרטים איך האיראנים יכולים למחזר את המים, נראה לחקלאים האיראנים כיצד הם יוכלו להעשיר את המחזור ולהאכיל את המשפחה שלהם. המשטר האיראני זועק 'מוות לישראל' בתגובה ישראל רוצה חיים לעם האיראני. העם האיראני הוא עם טוב והגון. הם לא צריכים להתמודד מול משטר כזה לבד. אנחנו אתכם ונעזור לכם כדי למנוע ממיליונים איראנים. הסבל, השנאה של המשטר האיראני לא יעצרו את הכבוד והידידות בין שני העמים".

הסרטון החל לצבור תאוצה ושיתופים ברשתות החברתיות, כשהתגובות בעמוד הפייסבוק של נתניהו בעיקר נעו בברכות של אנשים מחו"ל, שטענו כי כך צריך לנהוג, וחלק מהם הביעו התנגדות גם לדברים הללו, והעלו שוב את המצב ברצועת עזה.