ממשיך בשלו: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דחה הצעה לקיים פגישה משותפת עם צוות המשא ומתן האמריקאי הכולל את ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וג'ייסון גרינבלט, שליח הבית הלבן למזרח התיכון, כך דווח היום (שבת) ב"אל חיאת" מפי מקור דיפלומטי בכיר.



לפי הדיווח, אבו מאזן טען כי ההצעה לפגישה היא תמרון אמריקאי שנועד ללחוץ על הפלסטינים לקבל את תוכנית השלום עם ישראל. לדבריו, המטרה האמיתית היא שעומדת מאחורי התוכנית היא הידוק הקשורים בין ישראל למדינות ערב.



גורמים אמריקאים הדגישו לאחרונה כי לא יבקשו להיפגש עם אבו מאזן לאחר שניתק את הקשרים עם הבית הלבן בעקבות ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל.



קושנר אף סיפר לעיתון הפלסטיני "אל קודס" במהלך הביקור האחרון שלו באזור כי אמריקה "לא תרדוף" אחרי המנהיג הפלסטיני. ההצעה לפגישה המדוברת בין הצדדים עלתה במהלך ביקורו האחרון של הצוות האמריקאי באזור, והיא הועברה לפלסטינים דרך מצרים.



בראיון לגוף התקשורת הוא הדגיש כי הוא "מוכן לעבוד" עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אך הדגיש כי הוא מטיל ספק ברצונו בהסכם. "מגיע לכם עתיד טוב, עכשיו זה הזמן עבור הישראלים והפלסטינים לחזק את הנהגותיהם ולמקד אותן מחדש. לעודד אותן להיפתח לפתרון ולא לפחד לנסות", אמר קושנר לעם הפלסטיני.