מהומה בכנסת: ח"כ אורן חזן (הליכוד) הורחק היום (שני) מכנס שמאל שנערך במליאה בידי קצין הכנסת, לאחר שקרא לעבר חברי הכנסת המשתתפים בו "בוגדים ומשתפי פעולה עם מחבלים". הקהל הרב ליווה את סילוקו במחיאות כפיים. בכנס עצמו, דין יששכרוף, דובר ארגון שוברים שתיקה העיד על התעללות חיילים, כביכול, בילד פלסטיני בן 12. הוא סיפר על אלימות והרג כלפי ילדים פלסטינים. ח"כ ענת ברקו מהליכוד קראה לעברו קראה "אתה משקר", וגם הוא הורחקה כשהיא קוראת לעבר חברי הכנסת מהשמאל "תתביישו לכם". 



ח"כ ג'מל זחאלקה (הרשימה המשותפת) אמר דברים חמורים באירוע, וטען כי כי טייסי צה"ל "שומעים את מוצארט והורגים ילדים פלסטינים". זחאלקה אמר: "ילדים פלסטינים לא נהרגים בעזה בגלל טעות ולא בגלל שיצאו לטיול שנתי ונורו בטעות על ידי צייד ארנבות. הורגים אותם בכוונה תחילה. בעזה ניתנו הוראות להפציץ באמצעות פלאי הטכנולוגיה ע"י טייסים ששומעים את מוצרט ולא רואים את הילדים".
אורן חזן מורחק במהלך כנס של ארגוני שמאל

"צריך להגיד את האמת לממשלת ישראל – אתם מפעילים טרור. המטרה היא לשבור את העם הפלסטיני כדי שיישאר עם של עבדים בארץ הזאת", האשים עוד זחאלקה. לדבריו, "הדרך היחידה להציל ילדים מהקלגסים של נתניהו וממשלתו היא לסיים את הכיבוש". 

יששכרוף האשים הכנס את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בכך שקרא להרוג ילדים בני שמונה. ח"כ נורית קורן קראה לעברו 'אתה מוציא דיבה על שר בישראל ועל חיילי צה"ל". יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה כי ״הסערה שהתחוללה סביב קיום הכנס הזה היא דוגמה נהדרת לפניו של המאבק בכיבוש והמאבק על הזכות להיאבק בכיבוש. אנחנו נמצאים בקרב בלימה על עצם הזכות להשתמש במילה כיבוש, על הזכות לתאר את המציאות כפי שהיא. יש מי שחושבים שאם נעצום את העיניים ממש חזק ונטמון את הראש עמוק בחול, האמת תיעלם. אבל אנחנו לא נהיה מוכנים לעצום עיניים ולהתעלם מהמציאות, בטח כשאנחנו חלק ממנה. אין מקום טוב למאבק הזה יותר מאשר בכנסת - זה הבית לכל העמדות הפוליטיות, לכל הדעות, לכל המפלגות".

לדברי יו"ר מרצ, "הכנסת משרתת את מדינת ישראל טוב יותר כשיש בה אירועים כמו זה ומציגה את פניה היפים של החברה הישראלית. בטח יותר טוב מהכנס של חב"ד שהיה באולם הזה רק לפני שעתיים. אני רוצה להצדיע לארגוני החברה האזרחית וארגוני זכויות האדם שהגיעו לכאן. כמות ההכפשה וההסתה שאתם סופגים בגופכם כל יום, היא עדות לאומץ שנדרש במאבק הזה ואני גאה היום שהכנסת היא בית למאבק הזה היום״. 

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) נזף בשגריר האיחוד האירופי בעת שזה קם לעזוב את האולם. טיבי אמר כי העמדות שלו הם מוסר כפול. 

בתוך כך, ועדת האתיקה של הכנסת, ברוב דעות, החליטה בישיבתה היום להרחיק את חה"כ איימן עודה לשבוע ימים מדיוני המליאה והוועדות, וזאת בעקבות קובלנה של חברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן, ופניות נוספות של אזרחים שהגיעו לוועדה.