הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס נכנס לתוקף אך שר הביטחון אביגדור ליברמן טען הבוקר (חמישי) שאין כלל הסכם והבהיר ששקט בעוטף יאפשר הקלה הומניטרית ברצועה. ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, הגיב היום (חמישי) להסדרה עם חמאס ברצועת עזה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת התנהלות הקבינט. לפיד אמר בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM כי נתניהו "לא רוצה שהבייס יבין שהסכים להפסקת אש עם חמאס ובמקום הסכם קרא לזה 'הסדרה'". 

"אני מציע ששרים שלא ינהלו את הדיונים הללו בתקשורת. ששר הביטחון ושר החינוך ינודו על כך בינם לבין עצמם", אמר לפיד. "הופעתי בוועדת עמידרור ואמרתי שאם לא יהיה פוליגרף בקבינט הדיונים בנושא יהיו חסרי משמעות כי הכל יודלף לתקשורת. מי שעושה החלטות על הסדרה בעזה זה ראש הממשלה, במקום זאת הוא מסתתר מאחורי אביגדור ליברמן ומעמיד פנים שהוא אינו קשור לאירוע. הקבינט הזה שערורייתי".

"אינני יודעים עוד את כל פרטי ההסדרה", הוסיף, "השאלה היא מהי האסטרטגיה של הקבינט בנושא. לתושבי עזה מגיע שקט אך אי אפשר לעשות הסדרה ללא אסטרטגיה. הסדרה שכזו מאפשרת לחמאס ללקק את הפצעים ולהיערך לפעם הבאה. כשאתה לא עובד מתוך מדיניות סדורה אתה תמיד עושה הסדרים פחות טובים ממה שאפשר היה לעשות. נתניהו לא רוצה שהציבור שלו (הבייס) יבין שהסכים להפסקת אש עם החמאס ובמקום הסכם קרא לזה הסדרה. ראש הממשלה מנסה להסתיר מבוחריו שהוא התנהג באופן אחראי".

על הרצון של נתניהו להצמיד את תקציב הביטחון לתל"ג, הבהיר ח"כ לפיד: "זה נכון שהתל"ג אצלנו עולה אך אם תיקח את רוני בר און לשנת 2008, שנה של משבר כלכלי בעולם שכל דבר קטן יכל להשפיע על המדינה הקטנה שלנו אז הרעיון של נתניהו הוא רעיון קצת משונה, אי אפשר לתכנן תקציב ביטחון מבלי לקחת בחשבון את הסיכונים האפשריים. זה מסוג הדברים שנשמעים טוב רק לפני בכירות".

השר לשעבר זעם על קמפיין 'אם תרצו' כנגד האלוף יאיר גולן. "זה מביש וזו חרפה. מה שקרה הוא דבר מכפיר. עשו שימוש במשפחות שכולות. במקרה הזה עשו סיבוב על השכול ממטרה פוליטית", אמר לפיד. "מאוד שמחתי שארגון 'יד לבנים' הרים את ראשו ואמר עד כאן. חשבתי שאחרי שהח"כים דוד ביטן ומיקי זוהר צעקו בכנסת על משפחות שכולות תהיה לנו הפוגה מהנושא הכואב הזה". 

יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם

בהמשך ביקר לפיד את ראש הממשלה וקרא לו לא להיכנע לחרדים, ולבחור בין צה"ל לסגן השר יעקב ליצמן כדי להעביר את חוק הגיוס. "אני תומך במתווה שצה"ל וליברמן הגישו בחוק הגיוס", אמר יו"ר יש עתיד. "לשיטתו של ליצמן אני מבין למה הוא מתנהג כמו שהוא מתנהג כי זה יגרום ליותר חרדים להתגייס, מצד שני הוא התחייב שהוא לא ישנה מילה ולא ישנה את חוק הגיוס. אם הוא יסכים לשינוי הוא יצטרך לחזור לחדר הסיעה שלו ולהוריד את השלט שכתוב אצלו בחדר 'מילה זו מילה'".

"הקואליציה תקועה בלופ ואני חושב שהגיע הזמן לבחירות. אני רוצה לחיות במדינה בה אנשים שלא מסכימים אחד עם השני אין זה אומר שהם האויבים אחד של השני כי יש לנו מטרות משותפות. הישראלים הם משפחה והיא צריכה להחליט אם היא חפצה בחיים. בבחירות הבאות הערכים ינהרו לקלפיות", הוסיף.