ברקע ההסלמה בגבול עזה בשבועות האחרונים, ישראל צפויה להעביר היום (חמישי) שלוש מכליות סולר לייצור חשמל במימון קטארי, זאת על מנת לממש את חלקה בהסכם הפסקת האש ברצועה, כך לפי דיווח בגלי צה"ל. לפי הפרסום, הרשות הפלסטינית דורשת מחמאס שלא לקבל את הסיוע ואנשיו של אבו מאזן, השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח, איימו על רשות החשמל בעזה וניסו למנוע את העברת המכליות.
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הגיב לנושא בגל"צ וציין כי אבו מאזן מנסה לדרדר את את המצב ברצועה ולהביאה לעימות נוסף עם ישראל. "המטרה של אבו מאזן ושל הרשות הפלסטינית היא ברורה והיא אחת", אמר, "אבו מאזן מנסה לגרום למלחמה בעזה ומפסיק העברת חשמל ומים כדי לגרום שהכל יתפוצץ מול ישראל. אנחנו צריכים לעשות מאמץ שאבו מאזן לא יתמרן אותנו למלחמה בעזה".

"רוצה להביא לפיצוץ". אבו מאזן. צילום: רויטרס
"אם אבו מאזן בצד אחד והאיראנים בצד שני מעוניינים לגרום התלקחות בעזה, אנחנו צריכים לעשות מאמץ לא לתת לזה לקרות. מי שכרגע לגרום למלחמה בין ישראל לעזה זה אבו מאזן, שמנסה לגרום למשבר הומינטרי".

עוד הוסיף שטייניץ בנוגע לדבריו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, יחיא סינוואר, כי אינו מעוניין בהסלמה: "אני הייתי לוקח את דבריו של סינוואר כי הוא לא רוצה עוד מלחמות בעירבון מוגבל. מטרתו היא עדיין להשמיד את מדינת ישראל".  



כך כשלו שלושת הערוצים להשגת הסדרה ברצועה - ולא רק בגלל חמאס | ג'קי חוגי

הוריו של סגן הדר גולדין, לאה ושמחה גולדין, הגיבו להכנסת הסיוע לרצועה ואמרו כי "למרות ההבטחות כלפינו מצד נתניהו, ליברמן והשרים בקבינט מסתבר שההסדרה בעזה מתקיימת. פעם מכניסים ציוד אמריקאי לבניית מתקן התפלת מים ופעם מכניסים סולר במימון קטארי. במקום ללחוץ את חמאס להשיב את הבנים תחילה ישראל נכנעת ואפילו מפקירה את תושבי העוטף ולא עוצרת את טרור בלוני התבערה, הפרות הסדר והמטענים על הגדר".