ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר היום (שישי) במעונו בירושלים בפעם ה-12, במשך כארבע וחצי שעות. צוות חקירה בכיר של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בראשותו של תנ"צ כורש ברנור, הגיע אל מעונו של ראש הממשלה בירושלים כדי לחקור אותו באזהרה פעם נוספת במסגרת השלמת חקירה בפרשות 1000 ו־2000. 



לאחר סיום החקירה נמסר מטעמו של ראש הממשלה כי "עכשיו, אחרי החקירה ה-12 כבר ברור סופית שבחקירות ראש הממשלה לא רק שאין בשר, אין אפילו עצם. גם הפעם ראש הממשלה ענה על השאלות שנשאל בביטחון מלא, מתוך ידיעה ברורה שלא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום".



ההחלטה לבצע השלמות חקירה בתיקים אלו התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבחן את תיק 4000 (בזק וואלה) ומצא מספר רב של מאפיינים זהים שעלו מהחקירה וכן דפוסי התנהגות שיש בהם כדי לקשור בין תיק זה לתיק המתנות (1000) ותיק ההקלטות (מוזס ונתניהו).



גורם בפרקליטות אמר למעריב כי "כל מאות הקלטות המכילות אלפי שעות שמע שהעביר ניר חפץ תומללו, נבחנו וכבר הועברו לשלושת תיקי השוחד בהם חשוד ראש הממשלה ולתיק המעונות בו נאשמת אשת ראש הממשלה. החומרים שהוא העביר הם בלתי נתפסים בהיקפם ובעבודה שנדרשה עליהם".
עוד אמר כי "מבחינת מערכת אכיפת החוק, החקירות הגיעו לשלב הסיכומים האחרונים לפני העברת התיק לפרקליטות. מבחינת המשטרה, התיקים כבר נעולים אך אם נתניהו יעלה בפני החוקרים היום טענות חדשות ודרישה לבדוק כיוונים נוספים, המשטרה תיאלץ לעשות זאת, דבר שיעכב את מסירת התיקים לפרקליטות. הכל תלוי אם נתניהו יצליח היום להביא חומרים חדשים ולשכנע את המשטרה לחקור בכיוונים נוספים".

בתוך כך, משפטה של שרה נתניהו ייפתח ביום ראשון בבית המשפט השלום בירושלים, בפני נשיא בית המשפט אביטל חן. המשפט ייפתח בהקראת כתב האישום נגד נתניהו, שצפויה להכחיש את עובדות כתב האישום.



נתניהו ומרקל. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו ומרקל. צילום: מרק ישראל סלם



בהמשך ינהלו הצדדים הליך הוכחות, שבמסגרתו תנסה הפרקליטות להוכיח כי נתניהו קיבלה במרמה כ־350 אלף שקל עבור ארוחות ממסעדות יוקרה לבני משפחתה ואורחיהם. על פי כתב האישום, עלות ארוחה מסתכמת בכ־500 שקל לאדם. משפחת נתניהו מצדה ניסתה בעבר להגחיך את כתב האישום וטענה כי ארוחות היוקרה הן לא יותר מ"חמגשיות".


הפרקליטות תבקש לזמן למשפט יותר מ־80 עדים, בכללם עובדים בכירים במשרד ראש הממשלה, כדוגמת היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית ברנע־פרגו, שפים שמהם הוזמנו הארוחות, מקורבים למשפחת נתניהו,  עד המדינה ניר חפץ, מני נפתלי ועוד.

יחד עם נתניהו מואשם גם עזרא סיידוף, שהיה אחראי על ניהול מעון ראש הממשלה, ולטענת הפרקליטות זייף ורימה כדי לעמוד בדרישותיה של נתניהו. סיידוף מואשם גם כי העסיק מלצרים במעון ראש הממשלה בניגוד לחוק, תוך רישומם כעובדי ניקיון.