סותמים את ה"פרצה" בחוק:"תיאורית הקשר" של גדעון סער אומנם הוכחשה בתוקף, אבל היוזמה לתקן את חוק יסוד: ראש הממשלה, הנקראת "חוק גדעון סער" יוצאת לדרך. הבוקר (שני) הגיש יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, למזכירות הכנסת נוסח הצעת חוק שנועדה למעשה לצמצם את סמכויות נשיא המדינה ולקבוע כי הנשיא יטיל על ראש המפלגה שיקבל את מספר ההמלצות הגדול ביותר את תפקיד הרכבת הממשלה. אמסלם מתכוון להעלות את הצעת החוק להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב לאחר שקיבל פטור מחובת הנחה מיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר. 



בהצעה נאמר כי "משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכבת הממשלה על חבר כנסת שהינו ראש מפלגה. הנשיא יזמן את נציגי הסיעות בכנסת ויקבל מכל סיעה הודעה באשר לזהות ראש המפלגה שהינו חבר כנסת המומלץ מטעמה כמי שיוטל עליו תפקיד הרכבת הממשלה". עוד נאמר כי "הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת שהינו ראש מפלגה שאשר סך כל ההמלצות שניתנו לטובתו על ידי נציבי הסיעות מבטא את המספר הגדול ביותר של חברי הכנסת".



בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "הטלת התפקיד להרכבת הממשלה הינו הליך מהותי במימוש ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה בבחירות. הטלת התפקיד כאמור חייבת ליישם ולשקף את רצונם של אזרחי המדינה כפי שבא לידי ביטוי בהצבעתם בבחירות לכנסת. בנוסח החוק הקיים כיום ישנה לקונה אשר עלולה להביא למצב אבסורדי בו מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על חבר כנסת שאינו ראש מפלגה ואשר לא היה כלל מועמד לעמוד בראשות הממשלה במהלך הבחירות עצמן".





ח"כ אמסלם כותב בדברי ההסבר כי "הצעת חוק זו נועדה ליצור ודאות בהליך הטלת התפקיד להרכיב את הממשלה באופן שיבטיח כי רצון הציבור יבוא לידי ביטוי בצורה המיטבית על ידי כך שהתפקיד יוטל על ראש מפלגה אשר נהנה במועד הטלת התפקיד מהתמיכה הרחבה ביותר בקרב חברי הכנסת שנבחרו.


תיקון זה ייעל את הליך הרכבת הממשלה, יגביר את אמון הציבור בהליך הבחירות ויסייע במימוש רצון הבוחרים באופן המיטבי".


ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) אמר בתגובה להצעת החוק, כי "הפרנויה של ביבי ממשיכה לייצר לנו חוקים. הפעם לחרדת הרדיפה של נתניהו מצטרף הפחד מבחירות של כחלון, ששוב מוכיח שאין לו עמוד שדרה והוא 'זורם' עם כל גחמה של ראש הממשלה".

כזכור, אמש דווח ב"חברת החדשות", כי שר האוצר משה כחלון תומך בחוק. על פי הדיווח, הסיעה תצביע בעד סעיף שיקבע כי רק ראשי המפלגות יוכלו להרכיב ממשלה, כך שלא יקרה מצב בו גדעון סער יוכל להרכיב ממשלה במקום נתניהו מבלי להיות ראש מפלגת הליכוד, או ראש מפלגה אחרת שתזכה בבחירות. כחלון טען בפני חברי סיעתו כי הוא ישתכנע שאכן יש פרצה בחוק ויש לתקנה. המהלך צפוי לסתום את הגולל על כל אפשרות שגדעון סער יוכל להחליף את נתניהו לאחר הבחירות, אולם סער מצידו ממילא מכחיש כי התכוון לעשות כן.