באופוזיציה תקפו הערב (שלישי) בחריפות את כוונת שרת המשפטים איילת שקד להביא להדחתה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, האשימו את שקד ברמיסת מערכת אכיפת החוק ואף הודיעו כי יפנו למבקר המדינה בנושא. לעומתם, בסיעתה של שרת המשפטים, הבית היהודי, מיהרו לפרסם הודעות תמיכה.
 
ראש האופוזיציה ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי ההשתלחות הפומבית של שרת המשפטים במשנה ליועץ המשפטי לממשלה היא עוד שלב בהטלת אימה ופחד על עובדי המדינה ושומרי הסף. הבירור שעושה היועץ המשפטי לממשלה צריך להיות בינו לבין המשנה לו ולא משפט שדה פוליטי. בינתיים, חוק הנאמנות במשפט עוד לא עבר".

חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הודיעה כי כצעד נגדי לדרישה של שרת המשפטים, בכוונתה לפנות לאלתר למבקר המדינה למתן צו הגנה עבור זילבר. זאת, כנגד "המתקפה האיומה שחווה זילבר, דווקא מאותם הגורמים שאמורים לשמור על מערכת המשפט. דינה הראתה בדבריה מהי שליחות ציבורית ובכוונתי לפנות לאלתר למבקר המדינה כדי להעניק לה צו הגנה של חושפי שחיתויות ולמנוע את הניסיון לפטר אותה".
 
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ כהרגלו בטוויטר וכתב כי "שרת משפטים בורה ופשטנית שאיננה מבינה משפטים ודמוקרטיה מפחדת מהאמת של דינה זילבר. מקארתיזם ישראלי לא יעבור. גם פאשיזם יהודי- לא יעבור. זנב מיעוט קיצוני מבית איילת, סמוטריץ׳ ונפתלי, מכשכש בכלב מפוחד מבית נתניהו (לא קאיה). הגיע הזמן לנקות אחריהם ולהסיר את הביזיון. זה בידינו. בבחירות".

 

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), הגיבה בחריפות ואמרה כי ״שקד סותמת את הפה של דינה זילבר, אבל בפועל היא סותמת את הפה של מנדלבליט. דינה זילבר לא ייצגה את השרה אלא את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שמתנגד לגחמות של איילת שקד". לדבריה, "שקד מהלכת אימים על כל היועצים המשפטיים, למען ייראו ויראו. זה ניסיון להפוך אותם ״ליס-מנים״, גם בלי חוק היעמ"שים. שרת המשפטים יצרה שבר וקרע חסר תקדים במשרד בראשו היא עומדת".
 
לביקורת הצטרפה גם ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שאמרה כי "‏תגובה מופרעת של שקד נגד זילבר. היא לא דיברה כך מול אפי נווה או נגד המושחתים ממפלגתה. למה זילבר? כי היא מאחרוני שומרי הסף, מעזה לעשות את עבודתה ולשמור על האינטרס הציבורי מול האימה שמשליט הימין הקיצוני בממשלה. נלחמת בשחיתות תוך סיכון אישי. שקד ובנט מפחדים מעובדי ציבור ישרים יותר מהכל".
 
ח"כ מרב מיכאלי הזכירה את האמירה המפורסמת של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) על כך שיש לעלות על בית המשפט העליון עם D9 וטענה כי "מוטי יוגב אמר D9, שקד היא הנהגת". לדבריה, "שקד רוצה נאמנות לבית היהודי, לא למדינת ישראל. שקד כבר לא צריכה את חוק היועמ"שים, מבחינתה היא החוק. שרת משפטים אמורה להגן על מערכת המשפט ולגבות את היועץ המשפטי לממשלה ששומר על החוק. במקום זה, שקד דורסת את המערכת הזאת, כולל את היועץ. היא הורסת את מערכות הצדק והחוק שלנו ומסכנת את חירות הפרט של כל אדם בישראל".

דינה זילבר. דבריה גרמו לסערה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"מוטב בשביל זילבר שתפרוש לאלתר"
 
ח"כ יוגב הגיב לדבריה של מיכאלי ואמר כי: "אני בהחלט גאה ומעריך מאוד את פעילותה של שרת המשפטים איילת שקד במטרה לאזן את המערכת המשפטית ולהחזיר את מדינת ישראל מדיקטטורה שיפוטית למדינה יהודית ודמוקרטית".
 
גם שאר חברי סיעת הבית היהודי התייצבו כאיש אחד לצדה של שקד. יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "אחרי דברי ההקדמה הפוליטיים ששמענו מדינה זילבר במגוון חוקים, לפני שזכינו לשמוע את הפן המשפטי, הרי שבמידה ודינה  תחליט לרוץ לכנסת, ברור לכולם באיזה מחנה היא תתמודד. זילבר הוכיחה במשך שנים שהיא איננה מייצגת את עמדת הממשלה, אלא את תפיסת עולמה האישית הפוליטית,  מתוך אמונתה כי היועצים המשפטיים הם המאורות הגדולים ואילו נבחרי הציבור בורים ועמי ארצות. דרישת השרה שקד נכונה ומוטב בשביל זילבר שתפרוש מתפקידה לאלתר".
 
ח״כ ניסן סלומינסקי, יו״ר ועדת החוקה, התייחס להופעתה היום של זילבר בוועדה ואמר כי "המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ביטאה בהרחבה את עמדותיה האישיות שחורגות באופן קיצוני מעמדת הממשלה. בכך, החריגה את עצמה ביכולת לייצג את משרד המשפטים בפרט ואת ממשלת ישראל בכלל. כל מה שנשאר לעשות הוא להשלים את הצעד הפורמלי המתבקש".
 
גם השותפה הפוליטית של שקד, מפלגת האיחוד הלאומי, הביעה תמיכה בשקד וגינתה את זילבר. בהודעה המפלגה נאמר כי "אנו מברכים את השרה שקד על צעד משילותי וציוני חשוב, שמעמיד במקום פקידים חצופים שמקדמים את תפיסת עולמם כנגד רצון רוב העם. זהו בהחלט המשכו של תהליך אותו מובילה השרה שקד לתיקון מערכת המשפט והחזרת מעמד הרשות השופטת למקומה הראוי לה תחת הרשות המחוקקת. אנו מקווים ששידוד מערכות זה ימשיך לבתי המשפט ומשרדי ממשלה נוספים בהם יש צורך לרסן פקידים מסוימים ולחזק את הזהות היהודית והציונית של מדינת  ישראל".

לעומת חברי סיעתה של שקד, במכון הישראלי לדמוקרטיה טענו כי "מדובר בתגובה לא ראויה של השרה שקד שתכליתה הברורה היא להשתיק את הגורמים המקצועיים בשירות המדינה כאשר לא ברור כלל כי זילבר ביצעה עבירה כלשהי". במכון הדגישו, כי צעד זה הינו חלק ממגמה כוללת שאותה בדיוק ניסתה זילבר להציף בנוגע למהות השירות הציבורי. "מצער לגלות כי שרת המשפטים מנסה להשתיק פקידי ציבור בעלי ניסיון רב, במקום לנסות ולהתעמת עם תוכן הביקורת לגופה".
 
עוד אמרו במכון, כי "דרישת שרת המשפטים להדיח את זילבר מהווה פגיעה קשה בעצמאות היועץ המשפטי לממשלה וכי הדרך היחידה לטפל בתלונות כנגד עובדי ציבור היא ממילא באמצעות בית הדין המשמעתי של שירות המדינה. מה שבטוח הוא שהכנסת נמצאת בשבועות האחרונים באווירת בחירות שמובילה להקצנה בשיח ולקידום חוקים הנובעים מצרכים פוליטיים-פופוליסטיים, שאינם מאפשרים דיונים עניינים ומקצועיים".