שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף היום (רביעי) בחריפות את המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ואמר כי חברי סיעתו יחרימו את ישיבת הממשלה במידה וזילבר תדבר בה. "אני מגבה את השרה שקד", אמר בנט בריאיון לכאן ב', "אם דינה זילבר תגיע לישיבת ממשלה אנחנו נקום ונצא. היא סובלת משכרון כוח וחושבת שהיא מנהלת את המדינה". 
עוד הוסיף: "אני עובד כבר שנים עם יועצים מצוינים ומה שהיא עשתה אתמול חורג מתפקידה. אם יש חריגה מהחוק אז שתגיד את חוות דעתה המקצועית ושלא תספר לנו סיפורים. אם בכל זאת יחליטו לא לפטר אותה, אני מודיע שכל שרי הבית היהודי יקומו וייצאו. לא נקשיב לה ולא נדבר איתה".

מוקדם יותר תקף בנט את האופוזיציה במליאת הכנסת בנוגע לפרשת זילבר. "אני שומע עדת יללות", אמר, והוסיף: "מה אתם אומרים? אתם כל הזמן אומרים 'תמשלו', 'מה אתם מקטרים', 'מה אתם מתבכיינים'. הנה הימין לא יודע למשול. והנה אחרי 40 שנה מצביעים ימין ומקבלים ימין. ואז הם אומרים לנו שהימין בא למשול באקדמיה, בחינוך, במשפטים, בכל התחומים. ואתם תמשיכו ליילל. נגמרו הימים שמצביעים ימין ומקבלים שמאל. עכשיו מצביעים ימין ומקבלים ימין והציבור יחליט".

כזכור, במכתב ששלחה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, ציטטה שקד אמירות של זילבר נגד מדיניות הממשלה בהן השמיעה את עמדותיה האישיות במקום את עמדת היועץ המשפטי ובכך עברה לא רק כללי שירות המדינה, אלא גם על הנחיות היועמ"ש ובכך למעשה העבירה מסר למנדלבליט כי יש לפטר אותה מתפקידה. "ניכר כי אין זילבר מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר. לצערי אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטויה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת", אמרה.

"סובלת משיכרון כוח". זילבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בתגובה, הבהיר מנדלבליט הבוקר כי אין לשקד סמכות לקבוע מי ייצג את היועמ"ש בממשלה ובכנסת. "איני מקבל את התפיסה העקרונית שעשויה להשתמע ממכתבך. החלטה על התייצבותו של גורם משפטי הכפוף לי כנציג היועמ"ש הנה החלטה הנתונה לסמכותי ולאחריותי הבלעדית, ואין מקום להתערבות בסמכות זאת". עם זאת, שקד ומנדלבליט סיכמו שזילבר לא תגיע לכנסת ולממשלה עד תום הבירור על דבריה.
 
שקד התייחסה לדברים של זילבר בדיון שנערך היום בוועדת החינוך של הכנסת על חוק "נאמנות בתרבות" שמקדמת שרת התרבות והספורט מירי רגב. זילבר אמרה כי "התיקון המוצע מעורר קשיים של ממש. החוק מקנה סמכויות גורפות עד כדי שלילת תקציבים, תוך כדי יצירת אפקט מצנן וצנזורה עצמית. תרבות היא דמיון חופשי ויופי וריבוי קולות ואומץ והתרסה וכנות וביטוי שאיננו מתחנף שאנו מתאים את עצמו למבחני התאמה שלטוניים".

"אנחנו משתנים והארץ שינתה את פניה", המשיכה, "הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות – נאמנות, משילות ועוד. שיח חברתי ופוצע – האם יש מי שנאמן ויש גם מי שבוגד. הבו לנו עם ממושמע ומחונך שחשיבותו אחידה. הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו שתיקה רועמת. מגילת העצמאות קוראת להיות עם חופשי בארצנו - בכל ובעיקר בתרבות זוהי התורה כולה. "המסגרת החוקית שמסדירה את התמיכות הממשלתית – אנחנו משאירים את החוק ההוא שיטפל בכל שאר התמיכות ורק לנושא התרבות אנחנו מייצרים הסדר ייחודי שהוא מחמיר יותר ומתנהל בצורה שונה מההסדרים האחרים. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שהחוק מעורר קשיים של ממש", סיימה זילבר.