שיעור התחלואה ממשיך לעלות ובעקבות כך היום (חמישי) החליט קבינט הקורונה על שורת מגבלות חדשות שיוטלו על היישובים האדומים - בהם מספר ההדבקות גבוה מאוד. על פי הפרסומים, היציאה מהיישובים תיאסר, התנועה תוגבל ל-500 מטר מהבית, עסקים ייסגרו למעט ממכר מזון ותרופות, וכך גם מערכת החינוך למעט גנים. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו כינס הערב דיון כלכלי בראשותו בהשתתפות שר האוצר והגורמים הכלכליים, לבחינת צעדים נוספים להאצת המשק וחיזוק הכלכלה בלשכתו. בפתח דבריו התייחס להחלטת הסגר, אך הדגיש שבנוסף לנקיטת הצעדים להצלת החיים יש לנקוט בצעדים גם עבור חיזוק הלכלה. "אנחנו דנים כל הזמן בצעדים נוספים - מס הכנסה שלילי ועוד דברים אחרים שאנחנו דנים בהם, כדי לתת עוד ועוד פתרונות לאזרחי ישראל ולעסקים בישראל. אנחנו לא מרפים אפילו לרגע".

בדיון השתתפו גם שר האוצר, נגיד בנק ישראל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, החשב הכללי, הכלכלנית הראשית, מנהל רשות המיסים, מנכ"ל הביטוח הלאומי וגורמים נוספים. "בדיון בקבינט הקורונה ציינתי שהמשימה העיקרית שעומדת בפני ראש הממשלה והממשלה זה שתי משימות: אחת - להוריד את רמת התחלואה, השנייה היא להשאיר את המשק פתוח", אמר שר האוצר, ישראל כץ והוסיף: "נתוני אוגוסט טובים אפילו ביחס למה שהיה ברוב הענפים לפני הקורונה".

במקביל לדיון הכלכלי שכינס רה"מ, התראיין שר הבריאות, ח"כ יולי אדלשטיין לערוץ 12 והביע את דעתו על החלטות קבינט הקורונה. בדבריו טען כי האכיפה לא התנהלה כמו שצריך וכי זאת הסיבה לסגר, ונתן גיבוי לפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו: "אני לא מתחרט לרגע שהבאתי את גמזו, ונותן לו גיבוי מלא. הוא לא חף מטעויות אבל הוא עושה עבודה טובה והוא זקוק לשיתוף פעולה. הוא נתקל בהתנגדות לכל צעד טיפה לא פופולרי, וזה יביא לסגר כללי". 

בנוסף, פנה גם למארגני המחאות הגדולות שמתנהלות בשבועות האחרונים בבלפור ובאתרים נוספים ברחבי הארץ כשאמר כי "לנגיף הקורונה אין דעות פוליטיות. אנשים צריכים להפנים שגם אם אין חוק, צריך להגביל את ההפגנות". מתנועת המחאה 'קריים מיניסטר' מיהרו להגיב: "שר הבריאות יודע שאין עדויות על הדבקה בהפגנות. אך הקול קולו של אדלשטיין, והידיים, ידיו ההיסטריות של הנאשם מבלפור שצונח בסקרים ועושה הכל לפגוע במחאה. לא תשתיקו אותנו ! התשובה להשתקה תתקבל במוצש - עשרות אלפיי מפגינים שיקראו לראש ממשלה מושחת וכושל ללכת הביתה".