ישי הדס, מראשי תנועת "קריים מיניסטר", שוחח עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM על המשך ההפגנות בבלפור ועל החוק שצפוי להגבילן. בתגובה לדבריו של ח"כ שלח שמציע להגביל את ההפגנות אמר: "ישראל הופכת מהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לעוד דיקטטורה במזרח התיכון". הדס חזר על טענות המפגינים, לפיהן ההפגנות אינן מסייעות בהפצת המחלה ואמר: "ההפגנות הוכחו כבלתי מדבקות בעליל, אם יש שרשרת הדבקה אחת שאפשר יהיה לקשור אותה להפגנות, מן הסתם מר נתניהו היה מורח אותה בכל הכותרות".

ענת: עולים לי-ם?
"כמובן שעולים לי-ם, כאילו יש לנו ברירה".

ענת: יש ברירה אתה יודע.
"מה, לנרמל את הטירוף שרץ כאן?"

שיירות המחאה בדרך לבלפור (צילם: איחוד המחאות)

ענת: אני חושבת שעפר שלח בן אדם שאפשר לתת בו אמון שהוא תומך במפגינים. הוא הציע להפסיק לשבועיים שלושה את ההפגנות שם, אני מוסיפה לזה שאפשר להוסיף שם משמרת מחאה של 10-20 איש, סמלי עם דגלים לשבת במשמרות מתחלפות עד יעבור זעם. למה לא?
"את מוזמנת לעשות את זה, את חושבת שזה יעזור?"

ענת: אני לא יכולה.
"עפר שלח גם אמר, שמעתי מיד שהעלתם אותי לשידור והאזנתי, הוא אמר 'אנחנו נילחם בחוק, הוא מיותר. עפר, זה מה שיש לך להגיד, שהחוק הזה מיותר? אתה קולט מה המשמעות שלו? שישראל הופכת מהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לעוד דיקטטורה במזרח התיכון? אתה קולט את זה עפר?"

ענת: והיה והחוק הזה עובר, מה אתם תעשו?
"נתכנס לנו ונחשוב טוב טוב, וכל אדם יצטרך להסתכל פנימה אל מצפונו ואמונותיו ולהגיד האם הוא מוכן לקבל את העובדה שישראל אינה דמוקרטיה רק בגלל שרה"מ היסטרי לחלוטין מההפגנות שנערכות בבלפור, הפגנות שהוכחו כבלתי מדבקות בעליל, אם יש שרשרת הדבקה אחת שאפשר יהיה לקשור אותה להפגנות, מן הסתם מר נתניהו היה מורח אותה בכל הכותרות. לא קרה במשך חודשים. שאף אחד לא יגיד לי שהדבר הזה פה הוא נורמלי, לא נסכים יותר לנרמל את הטרלול שרץ כאן ואנו מדינה דמוקרטית וחופש הביטוי וההפגנה יישמרו".

גיא: חופש הביטוי וההפגנה יקרים לכולנו אני מקווה ולפחות לרובנו אבל אני שואל אותך על הנראות: אנחנו מדינה שבה אמרו בערב יום הזיכרון למשפחות לא לעלות לקברי הבנים שלהם הגם שהם במקומות פתוחים. ראינו את התמונה הזאת שרחבת הכותל, מקום פתוח, ריקה. השאלה היא מבחינת הנראות.
"אגב זה היה שקר".

גיא: כלומר? יש לך תמונה אחרת שרחבת הכותל מלאה מתפללים?
"אני מציע שתיכנס לאתר המצלמות של הר הבית והכותל ותציץ מה קרה".

ענת: למחרת הייתה תמונה של מאות מתפללים בכותל בצפיפות.
"כמובן, זה כלום. אתמול לקחתי את שני הנכדים הקטנים שלי לשמוע תפילת נעילה, עברתי ליד שני בתי כנסת, אחד היה מפוצץ אנשים שהחליטו לחטוף קורונה בכל מחיר, ודווקא בבית הכנסת שלקחתי אותם אליו התפילה התקיימה בחוץ עם ארון קודש וספר תורה מקסים בחוץ, ושמעו שופר והיה מקסים בחוץ".

ענת: אבל אני שוב חוזרת, אתה יודע אני מקבלת פה כל מיני הערות ותגובות ממאזינים וכולם כותבים גם כאלה שאני מכירה אותם, הם תומכים בהפגנות, אלמלא אתם, אני שוב חוזרת לשאלה ההתחלתית שלי, הייתם מוותרים הסיפור היה נראה אחרת, מפני שרה"מ הולך בכל הכוח כי הוא רוצה להיכנס בהם, כי זה מפריע לו אישית. אני לא מביעה פה את דעתי. אתם אולי הגורמים לכל העניין הזה?
"זאת אומרת שאנחנו, בזכות הטרלול שרה"מ מעביר פה, אנחנו צריכים לוותר אחרת מאיימים עלינו בשלילת זכויות האזרח?"

ענת: יש חילוקי דעות גם בתוככם, אתה יודע, גם אתם, גם הדגלים השחורים, אנשים חושבים אחרת, לא כולם חושבים בדיוק באותה צורה.
"אני יודע, יש קבוצות כאלה ויש כאלה, אני חלק מהקבוצה שחושבת חד משמעית שאנחנו לא יכולים להמשיך את הטירוף שרץ פה".

ענת: טוב, אתם עולים היום בשיירה החל מ-10?
"לא בשיירה, בשיירות גדולות מאוד, בשיירות ענק, ושגנץ וחבריו בכחול לבן יישבו במליאה ויצטרכו להרים את האצבע בקריאה שנייה או שלישית, הם יישמעו אותנו ויידעו שאנחנו בחוץ ושהדמוקרטיה הישראלית הולכת להירמס".