לאחר הפרסום אתמול בחדשות 13, שוחח הבוקר (שני) רביב דרוקר עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM. לדבריו, בכירים באגף החקירות במשטרה לא מקודמים, "כעונש" על שחקרו בעבר את רה"מ נתניהו: "יש רוח בארגון שהאנשים האלה קצת מצורעים". בהמשך לכך אמר דרוקר, כי לא מן הנמנע שמצב זה יביא את אותם הבכירים לפרוש מהמשטרה בטרם עת.

הסיפור בתמצית?
"באמת ארבעה בכירים מראש יאח"ה באותה תקופה כורש בר נור, דרך ראש צוות החקירה של תיקי נתניהו זה שישב מול רה"מ שעות אולי עשרות שעות מומי משולם, כל אחד מיובש בתפקיד אחר, כמובן שעל כל אחד במשטרה יכולה להגיד זה מה שהיה פנוי והשיבוץ הראוי אבל צירופי המקרים נראים מוגזמים. לקחת אדם כמו מומי משולם שנחשב לאחד הקצינים המבריקים של אגף החקירות ולהפוך אותו לבודק חוקר של סוהרים, בלי לזלזל ביחידה ולא לקדם אותו בדרגה; ולקחת את ראש יאח"ה באותה תקופה שישב מול רה"מ, הוא כמה שנים מפקד המכללה ולא מוצאים לו תפקיד במקום אחר, או חוקר כמו צחי חבקין שאחרי 14 שנה רוצים לקדם אותו מרב פקד לסגן ניצב והמשרד לבט"פ לא מאשר את העלאת הדרגה, כל הדברים האלה ביחד זה קצת מרים גבה".

דברי השר אוחנה במליאה, קרדיט: ערוץ כנסת

זה מגיע כהוראה מהשר לבט"פ? מרה"מ? איך אתה מסביר את זה?
"אני לא יכול לומר מניין זה מגיע, אני יכול להגיד שכשדיברתי עם אנשים במשטרה על הדברים האלה הם אמרו 'נו ברור אתה חושב שימנו את ערן קמין לראש להב או לסגן ראש אגף החקירות אחרי שהוא חקר את רה"מ?' יש רוח בארגון שהאנשים האלה קצת מצורעים לא נעים לומר. מה פתאום שבשלטון הזה מה פתאום שהם יקודמו לתפקידים בכירים? הדבר הכי מדהים הוא שכשדיברתי עם אנשים בכירים בפרקליטות הם אמרו – 'כל המינויים זה כלום אגף החקירות זה המקום הכי חשוב והיה מזל שעוד הספקנו לעשות שם מינויים לפני שאוחנה נכנס כי עכשיו לא נותנים לאף אדם לזוז, כי מי יודע את מי אוחנה יביא לשם'".

מה מנסים? להעביר מסר להתרחק מהחקירות של רה"מ? נקמנות?
"לדעתי זה בדיוק המסר, אני חושב כדי להיות הגון זה לא התחיל עכשיו גם בעבר קצינים שהיו מעורבים בתיקים הכי גדולים, ראו שלאחר מכן הם לא מתקדמים".

גם בפרקליטות?
"אני חושב שפחות, אני חושב שאנשים כן התקדמו אחרי שהיו פרקליטים מלווים של כאלה תיקים בד"כ. עכשיו זה משתנה, מישהי כמו ליאת בן ארי בהחלט ברור שתחת השלטון הקיים אי אפשר להביא מינוי שלה לממשלה לפרקליטת מדינה למשל, למרות הרזומה שלה. היא אפילו לא הגישה מועמדות. במשטרה זה כבר לצערי שנים ככה, הפעם זה יותר גורף ויותר מידי אבל גם בעבר ראינו ראשי יאח"ה בולטים שדרכם לצמרת נחסמת".

עד כמה הם קרובים לפרישה?
"אני חושב שחלקם ממש שוקלים את הדבר הזה, ברגע שאתה לא מתקדם בארגון והולך לתפקיד שאתה לא רוצה להיות בו, שמסמנים לך שזה מן תפקיד אחרון אני חושב שחלקם ממש שוקלים את זה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "כל הקצינים המוזכרים בפנייתכם,הם אנשי מקצוע ותיקים ומוערכים מאוד במשטרת ישראל, אשר שובצו לתפקידים במסגרת תהליכי קידום ושיבוץ סדורים".