בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת בן ה-65, הלך היום (שלישי) לעולמו בירושלים, לאחר מאבק במחלת הקורונה. ברשות הפלסטינית  ובשמאל הישראלי הביעו צער על מותו של מזכ"ל אש"ף וספדו לו, וגם בשאר העולם לא נותרו אדישים למותו של הבכיר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר כי "מותו של עריקאת הוא אבידה גדולה לפלסטינים" והכריז על שלושה ימי אבל ברשות.

שר הכלכלה ויו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ כתב כי "עריקאת ייזכר כאיש שהאמין בתהליך וליווה את המשא ומתן עם ישראל במשך שנים רבות, והעדיף את השלום על האלימות. תנחומיי לבני משפחתו ולעם הפלסטיני".

יו״ר מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ הביע תנחומים על מותו של הבכיר וכתב: "תנחומיי למשפחת עריקאת ולעם הפלסטיני על מותו של ד״ר סאיב עריקאת: מדינאי, איש שלום וממובילי המו״מ עם ישראל עוד מוועידת מדריד, כשהיה צעיר מאוד. ד״ר עריקאת תמיד העדיף את דרך ההידברות על פני האלימות והפך את חזון שתי המדינות לפרויקט חייו. זכיתי להכיר אותו במשך שנים. התווכחנו רבות אבל למרות תסכולו מהמצב הוא מעולם לא זנח את דבקותו בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין. נוח על משכבך, השלום צוואתך".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "סאיב לא יזכה לראות את עמו משתחרר מכבלי הכיבוש אבל דורות של פלסטינים עוד יזכרו אותו כאחד הענקים שהקדיש את חייו למען עצמאותם".

עופר כסיף (הרשימה המשותפת) כתב: "סאיב עריקאת היה לוחם שלום אמיתי. תנחומיי למשפחה ולעם הפלסטיני כולו".

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון: "סאיב עריקאת היה מדור המדבר של ההנהגה הפלסטינית. אדם שחלם על מדינה עצמאית, שפעל למענה כל חייו, ומעולם לא זכה לראות אותה. היה בו כעס, אין ספק, אבל לצדו הייתה גם אמונה יוקדת באפשרות של חיים משותפים בין הירדן לים. יהי זכרו ברוך".

תנועת "שלום עכשיו" פרסמה גם היא הודעה וכתבה כי "מותו של סאיב עריקאת הוא יום עצוב לכל תומכי השלום בישראל וברשות הפלסטינית. עריקאת, 'איש השלום', היה חלק מכל תהליך בין ישראל והרשות ונלחם לבנות אמון אמיתי בין ישראלים ופלסטינים עד יומו האחרון. נזכור את מסירותו לחזון השלום ופתרון שתי המדינות. כל עוד אנשים כמו עריקאת מושיטים אלינו את ידם לשלום, זוהי חובתנו להמשיך לפעול לחזרה לשולחן המשא ומתן. יהי זכרו ברוך".

ג'ייסון גרינבלט, יועצו של הנשיא דונלד טראמפ למו"מ בינלאומי ושליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון כתב בטוויטר: "תנחומיי העמוקים למשפחת סאיב עריקאת. פעלנו מתוך עולמות שונים בהשקפותינו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עריקאת ניסה בכל דרך לייצג את אנשיו. אני מאחל למשפחתו כוח ונחמה רבים בתקופה קשה זו".