פרסום ראשון: ח"כ קטי שטרית דרשה מח"כ יפעת שאשא-ביטון להתפטר מתפקידה ולהחזיר את המנדט לליכוד בעקבות הצטרפותה למפלגה של גדעון סער. את דבריה העבירה במכתב ששלחה היום (רביעי). 

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

"אני פונה אלייך פניה אמיתית וכנה. כידוע, שוריינת בליכוד במקום ה-29 בבחירות לכנסת ה-23. אנחנו חברי הכנסת של הליכוד ומתפקדי המפלגה קיבלנו בהבנה ובאהבה את השריון שלך והבנו שהוא נחוץ ושאת ראויה לו. אני וחלק מחבריי לסיעה, שנבחרנו בפריימריז דמוקרטי בו השקענו את מירב מאמצינו, אף נדחקנו צעד אחד אחורה, התרחקנו ברשימה לכנסת, בעקבות שריונך ברשימת הליכוד לכנסת", כתבה שטרית בפתח דבריה.

"אני מעריכה את פועלך, אך מבינה כי מרגע שבחרת להיות מספר 2 במפלגה אחרת ואף הכרזת על כך באופן רשמי - לא יהיה זה הגון שתמשיכי לכהן כחברת כנסת מטעם הליכוד. חשוב שתהיי שלמה עם הצעד בו בחרת ותתפטרי מתפקידך. הישארותך בתפקיד מטעם סיעת הליכוד היא צעד בלתי מוסרי כלפי 1,352,449 איש שהצביעו ׳מחל׳ בבחירות האחרונות, ואף יריקה בפרצופם", הוסיפה.

בהמשך, ציינה גם כי מצביעי הליכוד בחרו בבנימין נתניהו כמועמד מטעמם לראשות הממשלה והישארותה בכנסת על חשבון מנדט של הליכוד מהווה ניצול ציני של הבוחרים, גניבת דעתם ועיוות האידיאולוגיה שלשמה נבחרה.

"לאורך כל התקופה האחרונה הקפדתי לשמור על כבודך ולהימנע מלהגיב על שמועות אודות עריקתך. עתה, כשבחרת בדרך אחרת, עלייך להניח את המפתחות ולעזוב, כפי שעשה חברך חכ"ל גדעון סער", חתמה את דבריה. 

יו"ר ועדת הקורונה וח"כ הכנסת מטעם סיעת הליכוד, יפעת שאשא ביטון, הודיעה אתמול בחשבון הטוויטר שלה על הצטרפותה למפלגה החדשה בראשותו של גדעון סער, "תקווה חדשה", והשניים הודיעו כי יפעת שאשא ביטון תהיה מס' 2 ברשימת מפלגתו החדשה של סער, וכן שתמונה לממלאת מקום ראש הממשלה במידה וסער יעמוד בראשה. עוד סוכם ביניהם כי המפלגה בהובלתם תיאבק להגביל בחקיקה את כהונת ראש הממשלה בישראל לשמונה שנים בלבד.