שר התקשורת לשעבר יועז הנדל (דרך ארץ) שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM וביקר את התנהלות הממשלה מול נגיף הקורונה, עם כניסתו לתוקף של הסגר השלישי: "מאכזב שמגיעים לסגר שלישי ולבחירות רביעיות, בחירות מקלקלות ולא מתקנות". 

שר התקשורת יועז הנדל בכנס מעריב. צילום: ליאור לב

בן: נפתלי בנט, כמעט הצטרפתם אליו
"אני עושה סדר במה שקורה אצלנו אני מתעסק במפלגה שלנו ועכשיו כשמסתכלים מסביב רואים שיש בעיקר אכזבה לא מנושא הריבונות, זה ירד ב-7 החודשים האחרונים מסדר היום, אלא מכך שאנחנו מגיעים לסגר לשישי ולבחירות רביעיות, מחוסר היציבות ובזה אני מתעסק היום בשבתי כחבר כנסת אחרי תקופה של 7 חודשים כשר תקשורת".

אריה: גם מדינות גדולות מגיעות בצורה כזו או אחרת לסגר. זה לא קצת פוליטי להאשים את הממשלה.
"הייתי בממשלה לכן כל דבריי תועדו ויש פרוטוקולים מהרגע הראשון זיהיתי 3 דברים בעייתיים - כמות הבדיקות, אכיפה דיפרנציאלית שאנחנו השארנו אזורים אדומים ללא אכיפה כי יש אזורים ומגזרים שלא נוגעים בהם, והדבר השלישי – תשתיות התקשורת שהיו תקועות עשור לאחור. הרפורמה היחידה שעברה בממשלה שהייתי חלק ממנה זה הרפורמה של הסיבים האופטיים".

בן: ישראל נכנסה לסגר שלישי לפני כמה דקות, אופוזיציה תוקפת את הסגר הזה בזעם. בני גנץ התהפך היום בבוקר למרות שתמך בהחלטת הממשלה, הורה לרם שפע לבטל את הסגר על מערכת החינוך, לסער יש המון ביקורת על ההתנהלות. מומחים טוענים שהסגר מבוסס על שורה של הטעיות. מה אתה אומר בעצם?
"גם כשהייתי בתוך הממשלה אמרתי את הדברים בצורה ברורה, אם לא מייצרים בדיקות המוניות, אכיפה דיפרנציאלית ודו"חות למי שמפר את כללי הריחוק החברתי, מגיעים לסגר נוסף. אמרתי את זה כמה וכמה פעמים. הסגר השלישי הוא בעיניי חלק מהאכזבה הכוללת, שתלויה בפוליטיקה, בחוסר היציבות, במשבר הכלכלי ובסוף שראינו וידענו והכול היה צפוי והרשות לכאורה לא הייתה נתונה, כי ב-7 חודשים היה יותר מדי פוליטיקה ופחות מדי עיסוק ענייני בתחום הזה. לכן אני חושב שהסגר הזה, זה שאתה צריך להתמודד עם תחלואה גבוהה באמצעי דרסטי זה מעיד על כישלון בתהליך".

אריה: למה רק פחות מ-50 אחוז מהשבים ארצה מגיעים למלוניות?
"למדתי כמה דברים בתקופה הזאת, למדתי שבקבינט המדיני ביטחוני יש דיונים רציניים ללא קבלת החלטות, הבמה הכי טובה שיש בישראל, כל אחד אומר מה שהוא רוצה שיצא לתקשורת והדיון לא לעומק. הנושאים האלה עלו על שולחן הממשלה בכל ה-7 חודשים האחרונים ואני מניח שלפני, אבל שום דבר לא בוצע. לכן גם הנושא של חזרה של אזרחים מחו"ל ותיירים והצורך לבדוק אותם בשדה ולייצר כפי שקורה במדינות אחרות, עלה ולא מומש. זו האמת".

בן: רה"מ מנסה לבלום את הסחף לכיוונכם, כולל המאמץ להביא ליכודניקים נוספים.
"אנחנו נביא כמה שיותר אנשי מעשה עם ניסיון בחוץ ובפנים, מהמערכת ומחוצה לה והמטרה היא לייצר את הנבחרת הכי טובה כדי להזכיר לכולנו והיה פעם בישראל כזה דבר ימין ממלכתי, ימין מרכז שמתעסק בטובת מדינת ישראל ולא בעניינים אישיים. יש יותר ויותר אנשים שמסכימים עם האכזבה שאנחנו מגיעים לבחירות רביעיות תוך שנתיים וכולם מבינים שהכול בגלל עיסוק של אדם אחד. אני לא יכול לתת לזה הזדמנות נוספת, שהכול מתרכז לצרכים של אדם אחד ולא של האומה – יציבות כלכלית ופוליטית וגם לאחות את הקרעים בחברה, זה לא קורה".

בן: ראית את הטינופת על גנץ?
"אני מאוד אוהב את בני גנץ ברמה האישית וכואב לי על המתקפות הנמוכות נגדו בכל הרבדים. אני מקווה שהשיח בבחירות האלה יהיה שיח שיכול לכבד את היריב ולנהל וויכוח אידיאולוגי. אני לא מתכוון לרדת למקומות האלה ואני מקווה שגם אחרים ינהגו כך. אנחנו ככל שנוכל נקיים מערכת בחירות שתואמת את הרוח של תקווה חדשה, רוח לאומית ממלכתית שבאה לתקן ולא לקלקל עוד. אני חושב שגדעון סער כגורם פוליטי עם ניסיון עשיר היחיד שיכול להציג חלופה לנתניהו, הוא יודע לייצר קמפיין שגם שם דגשים על תוכן אמיתי שמקדם את מדינת ישראל וגם עם היכולות הפוליטיות והמנהיגותיות להחליף את השלטון ואני מקווה שכך יהיה".

בן: התחלתם במומנטום שהפתיע אותי, איך שומרים על זה?
"מתחילים חזק ואח"כ מגבירים. אני בעד שנתחיל חזק מאוד ונגביר. לגבי גדי אייזנקוט, דמות מוערכת וראויה אני מאוד מקווה שהוא ייכנס למערכת הפוליטית, אני אישית הזדהיתי עם הרבה מאוד מהלכים שהוא עשה ונאלץ להתמודד איתם במישור הישראלי-חברתי בשנים האחרונות ויחבור אלינו".

אריה: הוא היה רמטכ"ל.
"אני מאוד שמח שהוא היה רמטכ"ל".

בן זה כבר קלון.
"אני מאלה שמעריצים ותמיד העריצו את יכולת ההקרבה של רמטכ"לים נכון שחלקם לא משהו בפוליטיקה אבל מי שאני אגיד? אני שנתיים שם. עברם מפואר גם אם לפעמים אני לא חושב כמוהם, אני אשמח שאייזנקוט יצטרף למערכת הפוליטית ולתקווה חדשה".

בן: איך מביאים קולות מהימין, המרכז והשמאל.
"אנחנו פונים למרכז ימין, אף אחד מהחברים במפלגה לא מתחפש לשום דבר. אנחנו גם כשהיינו במפלגה אחרת לא התחפשנו לדבר מלבד ימין ממלכתי. אני חשוב שהציבור הישראלי מחפש חלופה ממלכתית והיא יכולה לבוא רק מימין. מלבד זה אני חושב שהימין בנבחרת הזאת, בסופו של דבר עושים את זה מתוך כבוד והערכה. אני מניח שהמרכז הישראלי יכול ורוצה ומרגיש נכון להתחבר גם לאנשי ימין מרכז כאלה, אני מאמין שזה יצליח".