ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו״ר מפלגת הישראלים, קיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים, במהלכה הציג את מועמדות נוספות למפלגתו. לאחר סיום מסיבת העיתונאים הודיע חולדאי כי סיכם עם אלוף במיל' דן הראל על הצטרפותו להנהגת המפלגה. הראל ישובץ בצמרת רשימת הישראלים ויהיה שותף להנהגתה.

חולדאי: ״דן הראל הוא מנהיג ואיש מעשה ושותף להנהגה.  דן תרם רבות למדינה וימשיך לתרום כמנהיג למען כלל הישראלים. כפי שהבטחתי, מפלגת הישראלים תגייס את  הטובים בישראל. ואנו קוראים לכל הכוחות המאמינים בדרך שלנו, להצטרף בשעת חירום זו״. 

הראל: ״החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד למה שקורה מישראל שאני אוהב. מצאתי בית שבו אוכל לשרת את מדינת ישראל בהתאם לערכיי. זוהי החלטה אישית משמעותית אבל מתחייבת - אי אפשר לתת למצב הנוכחי להימשך״.

אלוף במיל' דן הראל (צילום: פלאש 90)
אלוף במיל' דן הראל (צילום: פלאש 90)

בראשית דבריו, אמר חולדאי: "אני גאה בהחלטת מנכ"ל ביה"ח איכילוב לחסן את צוותי ההוראה. אני מתבייש בהחלטת הממשלה להעניש את בית החולים וציבור המתחסנים ולהפסיק את החיסונים בכיכר".

הוא הדגיש כי "לא הכל פוליטיקה, מדובר בחיי אדם. על מה נתניהו כועס? אדלשטיין כועס? במקום לזרוק מחסנים עובדי הוראה". לדבריו, נתניהו ואדלשטיין כועסים על כך שפה (תל אביב) הכל מנוהל ודברים לא נשלפים מהמותן. כך אני פועל. אני פונה לכל מי שהצביע למפלגת כחול לבן: לא טעיתם-המנהיג שלכם טעה".

"רציתם לקדם את הערכים שלכם וכך צריך", אמר חולדאי, "יש לכם בית - מפלגת הישראלים, ולא פחות חשוב: הישראליות. תשאלו את גדעון סער למה הוא רוצה לפגוע בביהמ"ש. תשאלו את נפתלי בנט אם הוא עדיין חושב שלנצח את חמאס ובג"ץ זה אותו דבר".

מתחם החיסונים בכיכר רבין בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
מתחם החיסונים בכיכר רבין בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך ציין חולדאי כי הם מאמינים בהצבת נשים בעמדות מפתח. "אנו שואפים ל-50 אחוז נשים ברשימה לכנסת ובתפקידים מקצועיים. הנשים שאיתנו במפלגה, כמו הגברים, כולן מקצועניות ובעלות רקורד עשיר במגוון תחומים. לא במקרה אנחנו פותחים את הקמפיין בהצגת נבחרת נשית ראויה, כי זו תפיסת עולמנו".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של רון חולדאי: "הדרך של כחול לבן מנעה סיפוח, את סגירת בתי המשפט, פגיעה בדמוקרטיה ושלטון יחיד בתקופה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. הדרך של הישראלים מונעת מתל אביב ראש עיר במשרה מלאה".

המצטרפת הראשונה שהוצגה היא פרופ' קרין נהון - מדענית, מרצה ופעילה חברתית בתחום המידע והחברה. מכהנת כחברת-סגל בביה״ס לממשל ובביה״ס לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, פרופ׳-חברה נלווית בבית הספר למידע באוניברסיטת וושינגטון וכן משמשת נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי. פרופ' נהון היא בת להורים שעלו לארץ מלבנון בשנת 1969 והשתקעו בחולון. בצבא שירתה במודיעין ביחידת 8200. לאחר השירות הצבאי ובמקביל לעבודה בתעשיית ההייטק השלימה שלושה תארים באוניברסיטת תל-אביב: במדעי המדינה, במדעי המחשב, ובניהול מערכות מידע. עם סיום לימודי הדוקטורט, השתלבה כחברת-סגל קבועה בביה״ס למידע באוניברסיטת וושינגטון. 

פרופ' נהון התוותה והייתה שותפה ברמה הלאומית לתכניות אסטרטגיות עם גופי ממשל וגופים בטחונים, והיא מופיעה תדיר כמומחית ומייעצת בוועדות שונות בכנסת. כמו כן, חברה נהון בקבינט התקשוב הממשלתי, משמשת ראשת תת-הועדה הלאומית בנושא בינה מלאכותית ואתיקה, חברה בוועדת ביניש לבחינת חוק הבחירות דרכי התעמולה וחברה במועצת הארכיונים העליונה. לבקשת משרד החוץ, אף ייצגה את ישראל באו״ם בוועדת המדע והטכנולוגיה. 

פרופ' קרין נהון (צילום: נס הפקות )
פרופ' קרין נהון (צילום: נס הפקות )

לאחר מכן הוצגה ח"כ לשעבר עו"ד עינב קאבלה, לשעבר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, חברה לשעבר בוועדת חוקה, חוק ומשפט, ומי שיזמה דיונים הנוגעים לשמירה על הגנת הפרטיות. כמו כן, פעלה קאבלה במסגרת הוועדה לקידום הצורך לצמצם את הפער הדיגיטלי וההנגשה הטכנולוגית לאנשים עם מוגבלות, כך בנוגע להנגשת אתרי אינטרנט והנגשת טכנולוגיות לאנשים עם מוגבלות.

עינב קאבלה (צילום: נס הפקות )
עינב קאבלה (צילום: נס הפקות )

עוד הוצגה קארן טל, אשת חינוך, מייסדת עמותת "תובנות בחינוך" ולשעבר מנהלת בית הספר 'ביאליק-רוגוזין', שעבר מהפך וצמיחה מחודשת בתקופת ניהולה. בבית הספר לומדים ילדים יוצאי ארבעים ושמונה מדינות, ובמשך שש שנות כהונתה כמנהלת, עלה שיעור ההצלחה בבחינות הבגרות מ-28% ל 87%, גדל שיעור הגיוס לצה"ל ולשירות לאומי מ-26% ל-79%, ונוסד מערך התנדבותי הכולל כמאתיים מתנדבים. בתקופתה זכה בית הספר לפרס החינוך הארצי במעמד נשיא המדינה דאז שמעון פרס ושר החינוך דאז גדעון סער.

כיום עומדת טל בראש עמותת "תובנות בחינוך", מיזם שהקימה במטרה להעניק רוח גבית למנהלי בתי ספר ולאפשר להם לחולל מהפך חינוכי וחברתי במרכזים החינוכיים שבניהולם. היא נולדה בפאס שבמרוקו למשפחה דתית, משפחתה עלתה ארצה בשנת 1968 כשקארן הייתה בת שלוש והתמקמה בירושלים בשכונת עיר גנים. לאחר סיום התיכון בהצטיינות התגייסה לצה"ל ושירתה כמורה חיילת בפרויקט נערי רפול- גבעת אולגה ובהמשך כקצינת חינוך בבית הספר הטכני בחיפה.

קארן טל (צילום: נס הפקות )
קארן טל (צילום: נס הפקות )

לבסוף הוצגה ברשימת הישראלים עדי צברי, בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים בתוכנית "מנהיגות וניהול ציבורי" מהמרכז הבינתחומי הרצליה. כיום צברי היא מנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בתל אביב-יפו, הגוף האחראי על החינוך בלתי-פורמאלי בעיר ועל כ-3,000 עובדים. כמו כן, נמנית צברי עם מובילי מהלך ההתחדשות העירונית בישראל. צברי הקימה את האגף להתחדשות עירונית בתל אביב אשר על בסיסו הוקמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון. צברי שמשה בעבר כראש מטה השר גלעד ארדן במשרד להגנת העורף, וכן כסמנכ"לית בחברת אחוזת החוף. 

עדי צברי (צילום: נס הפקות )
עדי צברי (צילום: נס הפקות )

צברי נולדה בכפר סבא, התחנכה בעיר והתגייסה לקורס מדריכות חי"ר בצה"ל. בהמשך יצאה לקצונה, עברה קורס לקצינים מצטיינים בפו"מ ולימים הפכה להיות המ"פ האישה הראשונה בבה"ד 1. את התפקיד סיימה בהצטיינות. מאוחר יותר שרתה בקריה במגוון תפקידים ועם סיום השהות בקריה חזרה לבה"ד 1 כסמג"דית הראשונה. עם השחרור מצה"ל הקימה עמותה המכשירה בנות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך לשירות בתפקידים מובילים  בצה"ל. לאורך פעילותה סייעה העמותה לכ-100 נערות.