יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, חבר ליכוד ותיק, הודיע היום (שלישי) כי הוא עוזב את מפלגת הליכוד ומצטרף ל"תקווה חדשה" של גדעון סער. אלחייני אף תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "נתניהו עזב את ערכי הליכוד, הוא לא ראש ממשלה ימני. אני מאמין במנהיגות של גדעון סער ותומך בו לראשות הממשלה".

גדעון סער בראיון. צילום: ערוץ הכנסת

"נתניהו עזב את ערכי הליכוד, אבל אני לעולם אשאר נאמן לערכים של המחנה הלאומי", כתב אלחייני בפתח הצהרתו. "כשנתניהו מצהיר על שתי מדינות לשני עמים, כשנתניהו משרטט את גבולות מדינת הטרור הפלשתינית על 70% משטחי יו"ש, כשנתניהו לא מסדיר את ההתיישבות הצעירה ומקפיא את ההתיישבות, כשנתניהו הוליך שולל אותי ואת תושבי בקעת הירדן, הבטיח להחיל את הריבונות הישראלית בבקעה ולא קיים, זה לא ראש ממשלה ימני!".

"יש לי חברים טובים בליכוד, אני אוהב ומחבק אותם, קשה לעזוב את הבית , הבית שכה אני אוהב, אבל נתניהו הרס אותו", הוסיף. "גם יצחק שמיר כראש הממשלה ויו"ר הליכוד החליט בזמנו לעזוב את הליכוד כשאיבד אמון בנתניהו וראה שהוא בגד בער כי הימין".

"המקום הכי מתאים שחוזר לליכוד של ימי בגין ושמיר הוא "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער. אני מאמין בגדעון, זאב אלקין, יועז הנדל ובחבריהם. מאמין ביושרם, בכנות שלהם להביא תקווה ובשורה למדינת ישראל. אני מאמין במנהיגותו של גדעון סער, נאמנותו לערכי המחנה הלאומי, והוא האיש המתאים ביותר להנהיג את מדינת ישראל בעת הזו".

אלחייני התראיין בנושא לכאן רשת ב' ואמר שהתלבט: "זה לא היה פשוט. אבל לא יכולתי להשלים עם העובדה שנתניהו הסכים למדינה פלסטינית, שהייתה ירידה משמעותית בבניה ביהודה ושומרון, רה"מ איבד את ערכי הליכוד. לא מצאתי את עצמי בימינה ואני חושב שהמנהיגות והאחריות של סער עולה על זאת של בנט". 

אלחייני גם רמז על הצטרפות של ראשי רשויות נוספים לרשימה של סער, ולאחר שנשאל על כך ענה: "הבנתי שיש עוד ראשי רשויות שיצטרפו. אני יודע שמתנהל משא ומתן".