מספר 4 ברשימת מרצ, ג'ידא רינאוי זועבי אמרה אתמול 'אני אמנע מהצבעה על חוק איסור טיפולי המרה תוך התחשבות בחברה השמרנית ממנה אני באה' ועוררה סערה. ראש המפלגה, ח"כ ניצן הורוביץ, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והדגיש: "שוחחתי איתה, היא טעתה, שגתה, חזרה בה מיד והבהירה את עמדתה המקורית שהיא עמדת מרצ. היא שותפה לקהילת הלהט"ב ותתמוך בכל הצעה. היא פעילה חברתית ותיקה, הייתה מנהלת מרכז לשלטון ערבי מקומי, מאוד פעילה בחברה למען זכויות אדם וזכויות חברתיות".

בהמשך הוסיף: "אני רוצה להגיד, זה הדי אן איי של מרצ. כל מי שבא למרצ ומצביע מרצ יודע שאנחנו הבית של הקהילה הגאה, אני הומו, אני יו"ר המפלגה הראשון בישראל שהוא הומו ואצלי הדבר האחרון שיהיה זה לצאת כנגד קהילת הלהט"ב. זה אבסורד".

הורוביץ התייחס גם לסדרת המשברים שחווה מפלגתו ולסקרים שלא מעבירים אותם את אחוז החסימה, ובחר להתמקד בעובדה כי בסקר של 103FM הם דווקא כן עוברים. "חוץ משני סקרים מתוך מאות שפורסמו בחודשים האחרונים מרצ עוברת ועוברת יפה מאוד. זה עשה טלטלה וזה גרם להמון תומכים ואוהדים של מרצ כי אנחנו לא מפלגה פיקטיבית חדשה, יש לנו קהל בוחרים אמיתי נאמן שאולי זז חלקו לכל מיני מפלגות עכשיו חוזרים ומחזקים ורואים את התוצאות בסקרים".

בנוגע לאמירותיו על בית הדין בהאג, טען כי "המצביעים רואים מפלגה שנלחמת על העקרונות שלה שלא מפחדת ולא נבהלת, אם צריך להבהיר היא מבהירה ואומרת את הדברים בצורה הכי ברורה וחדה, זה מרצ. כששאלו על מדיניות הממשלה אמרתי את עמדת מרצ בלי להיבהל. אנחנו לא מתחנפים, אנחנו לא מרכז, אנחנו שמאל".

כאשר נשאל מה יקרה האם לא יעברו את אחוז החסימה וזה יפחית מגוש השמאל, אמר כי "זה פשוט גורם לכך שלנתניהו תהיה ממשלת ימין. לא יהיה מי שילחם בהם, מי יגיד את הדברים שאני אומר על התנחלויות והומואים? מרצ היא מפלגת השמאל היחידה ולא יעלה על הדעת שהיא לא תהיה בכנסת. לא יעלה על הדעת שלא יהיה שמאל בכנסת, זה דבר בלתי מתקבל על הדעת".