המועמדת לנשיאות מרים פרץ תיפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ותנסה לשכנע אותו להצהיר בגלוי על תמיכתו בה ולקרוא לליכוד ולגוש הימין להצביע עבורה בבחירות לנשיאות, שיתקיימו במליאת הכנסת ביום רביעי.

לקראת הפגישה העביר מטה הקמפיין של פרץ לנתניהו עצומה שעליה חתמו יותר מ־600 חברי מרכז ליכוד התומכים במועמדותה. כזכור, בסיעת הליכוד הוכרז על חופש הצבעה בבחירות לנשיאות. במקביל, מריצים תומכיה עצומה באינטרנט המופנית לכל 120 חברי הכנסת בנוסח: "בחרו נשיאה מהעם! בחרו במרים פרץ", שעד כה חתמו עליה כ־27 אלף גולשים, כשהיעד שהוצב הוא 50 אלף.

במטה מרים פרץ בונים על הפופולריות שלה בציבור בתקווה שהדבר ישפיע על חברי הכנסת. הודעות תמיכה במועמדותה פרסמו בין היתר הזמר קובי עוז והדוגמנית נטלי דדון.

פרץ נפגשה במהלך השבוע שעבר עם חברי כנסת רבים בניסיון לגייס את תמיכתם, בהם יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן וחבריו לסיעה הח"כים קארין אלהרר וולדימיר בליאק, ח"כ יועז הנדל (תקווה חדשה), ח"כ קטי שטרית (הליכוד) ורבים אחרים. הנדל כתב לאחר הפגישה: "נפגשתי עם אישה מופלאה שמהווה דוגמה אישית לכולנו, לא בגלל השכול אלא בזכות המעשים והתרומה לעם ולמדינה".

יריבה למרוץ, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, ייפגש מחר עם ראש הממשלה. במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו לא יביע תמיכה באף אחד מהם. הרצוג, בעל ניסיון עשיר בתחום הפוליטי־ציבורי, נהנה מתמיכה רחבה ועל מועמדותו חתמו 27 ח"כים מכל סיעות הבית, למעט הרשימה המשותפת ורע"ם. 

יצחק הרצוג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יצחק הרצוג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


הליך בחירתו של נשיא המדינה מוסדר בחוק יסוד: נשיא המדינה. הנשיא נבחר על ידי הכנסת בהצבעה חשאית במליאה, שם תוצב קלפי מאחורי פרגוד. יו"ר הכנסת ימנה ועדת קלפי שתספור את הקולות. הנשיא צריך להיבחר ברוב של 61 חברי כנסת, כדי להבטיח שנבחר באמון של מרבית חברי הבית ולא רק מפני שכמה חברי כנסת נעדרו מההצבעה או נמנעו, או משום שקולות המתנגדים למועמדותו פוצלו בין כמה מועמדים אחרים.

אם בסיבוב ההצבעה הראשון לא ישיג אף מועמד את הרוב הדרוש, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. המועמד שיקבל בהצבעה השנייה את רוב הקולות של חברי הכנסת המשתתפים בהצבעה - הוא הנבחר. הנשיא היוצא ראובן ריבלין נבחר לכהונתו ב־10 ביוני 2014. בסיבוב הראשון הוא קיבל 44 קולות וגבר על יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, על השופטת דליה דורנר, על ח"כ מאיר שטרית ועל פרופ' דן שכטמן. בסיבוב השני התמודד ריבלין מול שטרית, גרף 63 קולות ונבחר לנשיא העשירי של מדינת ישראל.