עפר שלח, חבר כנסת לשעבר ועמית מחקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM ליחסים המחודשים בין ארה"ב ואיראן והאפשרות של חזרה להסכם הגרעין: "המציאות מאז שארה"ב יצאה מההסכם, גרועה הרבה יותר מאשר בשנות ההסכם - איראן עמדה בהסכם שהיה לא טוב. בהיבט הגרעיני ההסכם גרם לאיראן ללכת שנתיים אחורה, ומאז איראן התקדמה הרבה יותר משנתיים קדימה". 

שלח האשים את בנימין נתניהו בכך שישראל לא הייתה חלק מההסכם: "ב-2015 ישראל לא הכירה את ההסכם לפני שהוא קרה, וזאת גם בגלל התנהגות נתניהו והדרך בה הוא תקף את הנשיא ברק אובמה, ובהרבה מובנים גם דחף אותו להסכם על ידי האיום של פעולה ישראלית צבאית. לכן אני מציע להיות זהירים לגבי מה שאנו אומרים על ההסכם המתגבש. אנו רואים שבמציאות לא הסכמית של לחץ מקסימלי שעולה ביוקר גם למשטר וגם לאוכלוסיה האיראנית".

בהתייחס לממשלה החדשה, אמר שלח: "נתניהו העביר שלטון של 12 שנים בחצי שעה. בין נתניהו לבני גנץ, גם עם כל האיבה ביניהם, בדברים המהותיים במדינת ישראל ובענייני הביטחון הם דיברו כמו בני אדם, כך לפחות על פי השמועות. את המציאות הזו, המצב הפוליטי הנוכחי מאיים לקרוע, ובנקודה סופר קריטית, ראה סיפור ההסכם עם איראן".