יומיים לפני השבעתו לנשיאות, הסוכנות היהודית ערכה היום (שני) לנשיא הנבחר יצחק הרצוג אשר כיהן כיו"ר הארגון בשלוש השנים האחרונות, אירוע פרידה ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים. על הבמה עלו ובירכו עולים חדשים וצעירים מישראל ומהתפוצות אשר לקחו חלק בפעילויות של הסוכנות היהודית בתקופת כהונתו של הרצוג, אשר סיפורם משקף את הסיפור של העם היהודי ושל מדינת ישראל.

מטאדל סיסאי שעלתה מאתיופיה ואוליאנה גודים שעלתה מאוקראינה בירכו בשם כל ילדי העולים את הנשיא הנבחר והעניקו לו עצות טובות לקראת מעברו החדש לבית הנשיא: "תיקח את הספר האהוב עליך - הוא יזכיר לך מאין הגעת; תבשל כמה שיותר מאכלים שאתה מכיר ואוהב במטבח החדש; תהיה כמה שיותר עם המשפחה שלך כי הם האנשים הכי קרובים אליך בעולם; ותמיד תזכור שאם המקום החדש קצת נראה זר ולא מוכר, הוא הבית שלך כמו שישראל היא הבית שלנו". שרה שמלה ורודי חזיזה שעלו מצרפת והכירו במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית ״אולפן עציון״ בירושלים, הפתיעו את הרצוג עם הזמנה לחתונתם בקיץ הקרוב.

הרצוג אמר במהלך הטקס: "אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להוביל את הסוכנות היהודית. זהו ארגון נפלא שעובד יום ולילה למען העם היהודי, זהו גשר מיוחד במינו, גשר ענק שעליו צעדו 4 וחצי מיליון עולים לישראל, הקים למעלה מ-900 יישובים ברחבי ישראל, מגן על קהילות יהודיות בעולם, שולח אלפי שליחות ושליחים לתפוצות ומביא מאות אלפי צעירות וצעירים לחוויות בישראל".

"מפה מבטיח לכם שותפות אמת שכל כולה לשרת את העם היהודי, לדאוג לצרכיו, לשמור על אחדותו ועתידו. אנחנו עם קטן של 14 וחצי מיליון יהודים בין 7 מיליארד בני אדם בעולם. יש לנו מורשת אדירה ועתיד מזהיר. הכל במדינת הלאום של העם היהודי. מדינת ישראל. מי ייתן שנראה שלום בארץ ושגשוג ופריחה והמון עולות ועולים חדשים", הוסיף הנשיא הנבחר. 


מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ אמרה: "תחת ההובלה והמנהיגות של יצחק הרצוג, הסוכנות היהודית העלתה כ- 85 אלף עולים מ- 90 מדינות, אלפים מהם בשיאו של משבר הקורונה ורבים אחרים במבצעי הצלה שהשתיקה יפה להם. הגשרים האסטרטגיים שהסוכנות היהודית בנתה בין ישראל לבין יהדות התפוצות במהלך התקופה הזו והקשרים שהיא טוותה בין מיליוני איש בארץ ובעולם היהודי יהדהדו עוד שנים ארוכות". 

"אני בטוחה ברצונותיו וביכולותיו של הנשיא הרצוג להיות כוח מאחד עבור כל עם ישראל והקהילות היהודיות ברחבי העולם. אני וכל משפחת הסוכנות היהודית מאחלים לו את הטוב ביותר עם מעברו לבית הנשיא״, הוסיפה. 

הנשיא הנכנס הרצוג יושבע ביום רביעי בטקס חגיגי במליאת הכנסת, שיכלול גם תקיעת שופרות. לאחר ההשבעה יגיע הרצוג אל משכן הנשיא בירושלים, שם יתקבל על ידי הנשיא היוצא ראובן (רובי) ריבלין, בטקס חילופי נשיאים רשמי שיתקיים לראשונה בתולדות מוסד הנשיאות, ובו יעביר ריבלין את נס הנשיא לידי מחליפו בשבע השנים הקרובות.