ארגון עד כאן שלח מכתב לשר החוץ יאיר לפיד בבקשה למנוע את שיתוף הפעולה הכספי בין מדינות אירופאיות לקרן הפלסטינית NDC, התומכת בחרם על ישראל, מקדמת קמפיין אנטי נורמליזציה עם ישראל, מקדמת את בזכות השיבה של פליטים פלסטיניים לישראל ועוד. את הכספים האירופאים מעבירה הקרן לארגונים במגזר השלישי הפלסטיני וכן לארגונים ישראליים.

במכתב צויין כי במחקר שערך ארגון עד כאן על קרן NDC נחשף כי הקרן מקדמת אידיאולוגיה אנטי ישראלית קיצונית, כגון תמיכה ב-BDS, קידום קמפיין אנטי-נורמליזציה עם מדינת ישראל, תמיכה בזכות השיבה של פלסטינים לתוך מדינת ישראל ועוד. הקרן דורשת מהארגונים הנתמכים על ידה להתחייב לאידיאולוגיה הקיצונית, דרישה שאומתה בשיחה בין תחקירני עד כאן לנציגת הקרן. בנוסף, מחייבת הקרן את הארגונים הממומנים על ידה בשקיפות כלפי הגורמים המממנים וכלפי הרשות הפלסטינית.

לפי המכתב הקרן מעבירה כספים לארגונים פלסטיניים ואף לארגונים ישראלים כגון שוברים שתיקה, יש דין, גישה ובצלם, שבשנים 2019-2020 קיבלו כ10.5 מיליון ₪ במצטבר. "קבלת סכומים גדולים ומשמעותיים ממדינות זרות דרך ארגון פלסטיני הפועל נגד ישראל אומר דרשני", טען גלעד אך, מנכ"ל עד כאן, במכתב. אך תקף את התנהלות המדינות "אנו סבורים לא ייתכן שמדינות המקיימות יחסים דיפלומטים עם ישראל, ואשר חתומות על הסכמים רבים עם ישראל, מעבירות כספים לארגונים ישראלים דרך קרן שחרטה על דגלה מלחמה כלכלית בישראל, תמיכה ב -BDS ותמיכה בזכות השיבה של הפלסטינים לכל חלקי ישראל".

בין המדינות התורמות לNDC נמצאות שבדיה ושוויץ, שהעבירו לקרן כספים עבור ארגונים ישראלים. עוד צויין כי NDC תמכה באמצעות מימון שבדי גם ברשת הארגונים 'שאפאק', המקיימת קשרים שונים עם ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, ומי שעמד בראשה אף הורשע בעוון חברות בארגון טרור זה.  

בנוסף, עמותה ישראלית בשם "בורג אלוקלוק" הפועלת בעיר העתיקה בירושלים, סירבה לקבל כ-4 מיליון ש"ח מהאיחוד האירופי לאור התעקשות האיחוד שהעמותה צריכה לחתום על מסמך לפיו היא אינה משתפת פעולה עם ארגוני טרור.

לדברי אך הדבר מצביע על השינויים המבניים בחוזי המימון האירופי לפלסטינים, לפיו כל שיתוף פעולה עם ארגוני טרור יביא להפסקה חד צדדית של המימון האירופי. "מקרה זה מהווה דוגמא להתנהלות ראויה של מדינות אירופה אל מול מי שמעונין לקבל מהם כספים במדינת ישראל ובשטח שמוחזק על ידה", הדגיש אך.

בסוף מכתבו הסביר אך כי הדרישה לפיה ארגונים הרוצים להעביר כספים לידי ארגונים ישראלים לא ישתפו פעולה עם ארגונים הפועלים נגד ישראל בניגוד לחוק החרם, הינה דרישה פשוטה ומינימלית.  

"מדינה חפצת חיים לא יכולה לאפשר מצב בו העברת כספים לארגונים הפועלים בישראל ממדינות זרות יעברו דרך ובשיתוף של גורמים העוינים את ישראל ומבקשים רעתה", טען אך. הוא פנה אל לפיד בבקשה לפעול בצורה נחרצת מול ממשלות שבדיה ושוויץ ולדרוש מהן שלא לשתף פעולה עם קרן NDC ולהפסיק את העברת הכספים אליה באופן מיידי.