שר החקלאות לשעבר וסגן שר הביטחון בהווה, ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן), התייחס הבוקר (חמישי), בריאיון לענת דוידוב ברדיו 103FM, למחאת החקלאים סביב הרפורמה שמקדם משרד האוצר בענף, במסגרתה יחולו הקלות רגולטוריות שיאפשרו ייבוא של פירות וירקות מחו"ל. לרפורמה התנגדו ארבע סיעות מתוך הקואליציה, בהן גם זו של שוסטר שאמר: "אנחנו לא מתנגדים, גם ארגוני החקלאים לא מתנגדים לעיקרון שהוא בבסיס הרפורמה וזה הסתת התמיכה שהממשלה נותנת לחקלאות ישראל". 

שוסטר הרחיב: "אנחנו סוברים שאירוע כל כך דרמטי עושים בהידברות, למשל הסכם החלב. לפני מספר חודשים לאחר עבודה של כחצי שנה הגענו להסכם משולש האוצר משרד החקלאות והחקלאים עצמם, יש להם ארגונים האחד חותם בשם כולם וכך הגענו להסכם מניח את הדעת בתחום החלב". בנוסף התייחס לטענה כי מחירי הפירות והירקות בארץ גבוהים ואמר: "יש פה ספין תקשורתי שלצערי מצליח לעיתים. מי שקובע את המחירים שמעצבנים ולעיתים גבוהים מאוד זה בעל רשת השיווק או המכולת". 

כשנשאל, מדוע הוא ושותפיו הפוליטיים לא ניסו להוביל מהלך להוזיל את מחירי הירקות ברשתות השיווק, השיב שוסטר: "יש רשימה גדולה של נושאים בהם אפשר להיאבק, החל מפיקוח על נתח הרווחים דרך בניית שוק סיטונאי משוכלל שייתן פייט לכמעט קרטל שיש בפועל בשיווק. לפני שנה בדיוק, האוצר הגיע אליי וניסה להנחית את אותה רפורמה בדיוק. אמרנו 'עד כאן', אנחנו בעד רפורמה. מה שקורה באירופה מקובל עלינו, אבל אם אירופה אז כמו אירופה'. עוד ציין: "ארגוני החקלאים מבינים שבמאה ה־21 מקבלים תמיכות ישירות, העיקרון טוב, יש בהצעה של האוצר ומשרד החקלאות רכיבים טובים אבל התמהיל הנוכחי בלתי נסבל לכן צריך לעשות שינויים מהותיים".

על החשש כי במצב שבו לא תושג הסכמה על יישום הרפורמה שלמות הקואליציה תהיה בסכנה, אמר שוסטר: "אנחנו נדאג לכך יחד עם כל סיעות הבית ועם שרי האוצר והחקלאות שתחת ידיה של הממשלה והכנסת יצא הסכם מאוזן ראוי שהחקלאים יהיו מאוד מרוצים והצרכנים הישראליים יהיו מרוצים. אני מקווה שנגיע לתוצר טוב". שר החקלאות התחייב כי הקואליציה לא תתפרק והתקציב יעבור: "אנחנו נדאג לשלמות הקואליציה ולתקציב".

על הטיפול הממשלה בגל התחלואה הנוכחי של הקורונה, אמר: "אני קודם כל יודע שמדובר בעניין מורכב אני מרוצה מאוד שממשלה מאנשים שחושבים אחרת לגמרי משתפת פעולה, אני לא חשבתי שיש פתרון קסם גם בממשלה הקודמת". שוסטר סיכם: "אני חושב שלי ולנו היו טענות גם על פוליטיזציית יתר שהייתה בממשלה הקודמת ואני משוכנע שהדיונים רובם ככולם והוויכוחים הם לשם שמיים, למצוא את האיזון הנכון בין בריאות, כלכלה ואמון הציבור".