חלקם הגדול חדשים ואחדים מהם חוזרים לסיבוב נוסף במשכן. באופוזיציה לועגים להם ואומרים שהם ה"סיעה" הגדולה ביותר במשכן אחרי הליכוד - 21 חברי כנסת בסך הכל שזכו להיכנס לבית המחוקקים בזכות החוק הנורווגי.

באחד הדיונים במליאה אמר ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), המרבה לצחוק על חשבונם, כי "הצעתי לראש הממשלה בפועל מנסור עבאס שיבקש מכל ח"כ כזה שישים פתק שיהיה רשום עליו נורווגי של מי הוא. כל רבע שעה נכנס ח"כ חדש, אני כבר לא מצליח לזהות אותם".

הכל התחיל בשנת 2015 בתיקון מספר 42 לחוק יסוד הכנסת, שקבע ששר אחד מכל מפלגה רשאי להתפטר מתפקידו כח"כ ולאפשר לחבר כנסת הבא אחריו ברשימה "לרשת" את מושבו, אך במקרה שהלה חדל לכהן כשר הוא חוזר לכהן כח"כ ו"הנורווגי" יוצא.

בכנסת ה־20 אושר תיקון מספר 49 לחוק היסוד, שבמסגרתו ניתנה האפשרות לממש את החוק הנורווגי באופן נרחב יותר, ולהעניק אופציה לשליש סיעה לכל היותר להתפטר ולפנות את מקומה לחברי כנסת חדשים. בכנסת ה־21 כבר הותר לארבעה שרים ושני סגני שרים, כל אחד מהם ממפלגה שונה, להתפטר במסגרת החוק הנורווגי. בכנסות ה־22 וה־23 ובעיקר בכנסת הנוכחית, ה־24, הורחבה היריעה והפעם כאמור נכנסו למשכן לא פחות מ־21 ח"כים נורווגים.

החוק מכונה "החוק הנורווגי", אף שהוא ממומש בפועל גם בארצות נוספות, כיוון שנורווגיה הייתה הראשונה, כבר במאה ה־19, שבה נאסר על חברי פרלמנט לכהן גם כחברי מועצת המדינה. מטרתו המוצהרת של החוק הנורווגי במתכונתו הישראלית היא לחזק את הרשות המחוקקת, לשמור על הפרדת הרשויות ולמנוע מחברי הרשות המבצעת, קרי הממשלה, לכהן בו זמנית גם בכנסת.

הממשלה המנופחת, המונה כעת 28 שרים וחמישה סגני שרים ונשענת ביום טוב על קואליציה של 61 ח"כים, התקשתה לתפקד בהצבעות במליאה, והשרים וסגניהם נאלצו להיות מרותקים למשכן כדי לא להפסיד בהצבעות. על כן נולד הצורך ב"חוק הנורווגי הרחב". הח"כים הנורווגים אמורים לעבות את הרשות המחוקקת, לאור העובדה שמתוקף תפקידם הם חברי כנסת "בלבד", ויכולים לשחרר את שרי הממשלה וסגניהם למשימות אחרות.

בציבור הרחב מרבית חברי הכנסת הנורווגים הם אלמונים לחלוטין. אפילו עובדי הכנסת טרם הספיקו להכיר את כולם, אז בדקנו עבורכם מיהם אותם נורווגים.

לימור מגן־תלם
(ישראל ביתנו)
נכנסה במקום השר עודד פורר.
ילידת ישראל, 1971. תושבת חיפה. חיה בזוגיות, אם לשניים.
מה עשתה לפני: בשנת 1988, בגיל 17, השתתפה בתחרות מלכת היופי של ישראל, והגיעה למקום השני. בהמשך נבחרה לסגנית רביעית בתחרות מיס אירופה. שירתה בחיל הים, למדה משפטים ועשתה קריירה כעורכת דין המתמחה בשלטון המקומי. כיהנה כדירקטורית חיצונית בבנק הפועלים.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדת הכלכלה וממלאת מקום קבועה בוועדת החוקה. חברה בצוות המחוקקים הירוקים של סיעות הקואליציה. הגישה יותר מתריסר הצעות חוק והקימה ארבע שדולות ביחד עם ח"כים נוספים. נבחרה ליו"ר אגודת הידידות עם נורווגיה וסלובניה.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: בנה הבכור עידן, המכונה "אינדה גיים", הוא יוטיובר מצליח בזירת הגיימינג.


יסמין סאקס פרידמן
(יש עתיד)
נכנסה במקום השרה אורנה ברביבאי.
ילידת ישראל, 1973. תושבת באר שבע. נשואה ואם לבן.
מה עשתה לפני: תואר ראשון במינהל ציבורי מטעם האוניברסיטה הפתוחה. בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות בנגב. פעילה חברתית בתחומי הדיור הציבורי, סיוע למשפחות מעוטות יכולת, קשישים ושורדי שואה, ותחומי זכויות ורווחת בעלי החיים. כיהנה במשך שבע וחצי שנים כחברת מועצת העיר באר שבע.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בוועדה לזכויות הילד ובוועדה המיוחדת לעובדים זרים. ראש השדולה למען זכויות ורווחת בעלי החיים. הגישה חמש הצעות חוק, בהן איסור על משלוחים חיים לבשר והגדרת מסוכנוּת של פוגעים בבעלי חיים.
מתוך נאום הבכורה: "אני דור רביעי למאכילות חתולים".
פרט שאולי לא ידעתם עליה: שונאת ג'וקים ואוהבת לבלות עם חברים על חוף הים במשך כמה ימים ברציפות.


צבי האוזר (תקווה חדשה)
נכנס במקום השר יועז הנדל.
יליד 1968, ישראל, תושב תל אביב. אב לשניים.
מה עשה לפני: כיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת היוצאת. שימש כמזכיר הממשלות ה־32 וה־33 בין השנים 2009־2013. כיהן בתפקיד יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין. היה חבר הנהלה במספר מוסדות ציבוריים, וכן מילא שורה של תפקידי מפתח בשוק התקשורת והשידורים בישראל. האוזר הוא מיוזמי חוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת החוקה, חוק ומשפט. יו"ר השדולה לשימור אתרי מורשת ונכסי מורשת לאומית. חבר בשדולה למען הערים המעורבות בישראל, בשדולת העם היהודי ובשדולה למען ארץ ישראל.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: אספן של פריטי ישראליאנה.


שירלי פינטו קדוש
(ימינה)
נכנסה במקום השר מתן כהנא.
נולדה בישראל, 1989. תושבת רמת גן. נשואה פלוס 1.
מה עשתה לפני: נולדה לאב חירש ולאם חירשת־עיוורת. שירתה במערך הטכני של חיל האויר, המשיכה לשירות קבע וקיבלה אות הצטיינות ממפקד חיל האוויר ואות הצטיינות מנשיא המדינה דאז שמעון פרס. סיימה תואר ראשון במשפטים במכללה האקדמית בנתניה. התמחתה בלשכת ח"כ קארין אלהרר וסייעה בפניות הציבור. התמחתה במשרד עורכי דין והרצתה בקורס תרגום בבתי משפט ובחקירות משטרה באוניברסיטת בר־אילן.
מה הספיקה בכנסת: פינטו היא חברת הכנסת החירשת הראשונה והיא גם חברת הכנסת הצעירה ביותר בכנסת ה־24. חברה בוועדות הפנים והגנת הסביבה; החינוך, התרבות והספורט; העבודה, הרווחה והבריאות. חברה בשדולת העם היהודי.
מתוך נאום הבכורה: את נאום הבכורה שלה השמיעה בשפת הסימנים ואמרה: "אינני עומדת כאן בשם עצמי בלבד. לצדי ניצבים 1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות פיזית, נפשית, שכלית ומחלות שקופות". חברי הכנסת הריעו לה והניפו ידיים בשפת הסימנים.


אלינה ברדץ' יאלוב
(ישראל ביתנו)
נכנסה במקום השר אביגדור ליברמן.
ילידת 1982, ברית המועצות. עלתה בשנת 1995. גרה באשדוד. נשואה פלוס 1.
מה עשתה לפני: בעלת תואר ד"ר מאוניברסיטת לידס בתחום תקשורת אסטרטגית. עבודת הדוקטורט שלה הייתה בנושא הלוחמה הפסיכולוגית בין רוסיה לצ'צ'ניה בזמן המלחמות ביניהן. שימשה כמרצה לתקשורת במספר מכללות. הייתה יועצת לתקשורת הרוסית בלשכת נתניהו ולאחר מכן הדוברת של ליברמן בעת שכיהן כשר האוצר.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדות העבודה והרווחה, הבריאות ופניות הציבור. משמשת כיו"ר השדולות לקידום נשים בפריפריה, למניעת תאונות דרכים ולקידום סטודנטים. פועלת למען צמצום תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, שיפור בתעסוקת נשים שכירות ועצמאיות, ולמען אזרחים ותיקים.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: לא שותה קפה ואוהבת לרוץ בשעות הבוקר המוקדמות.

חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי
חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי

חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי - משמאל למעלה, עם כיוון השעון: טטיאנה מזרסקי, שירלי פינטו קדוש, יסמין סאקס פרידמן,  צבי האוזר, יוסי שיין, לימור מגן תלם ואלינה ברדץ' יאלוב. צילומים: ללא קרדיט, פלאש 90, נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת, ינאי יחיאל, דני שם טוב - דוברות הכנסת

נעמה לזימי
(העבודה)
נכנסה במקום השר עמר בר־לב.
ילידת 1986, ישראל. גרה בחיפה. נשואה פלוס 2.
מה עשתה לפני: שירתה כקצינה במשרד הביטחון וכסרן (במיל') בפיקוד העורף. הייתה יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, חברת מועצת העיר חיפה, יו"ר המוזיאונים בחיפה, יועצת פרלמנטרית של ח"כ שלי יחימוביץ' ופעילה חברתית.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדת הכספים ובוועדה לקידום מעמד האישה. הקימה את השדולה למיגור תאונות העבודה, השדולה לעובדות צווארון ורוד והשדולה להבראת מפרץ חיפה. חברה בוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: שרה במקהלות, גם אופרה. אוהבת לבשל ולצייר.
מתוך נאום הבכורה: פרסמה את מספר הטלפון שלה ואמרה: "אני כאן בשבילכן ובשבילכם".


יוסי שיין
(ישראל ביתנו)
נכנס במקום השר חמד עמאר.
יליד ישראל, 1956. מתגורר בתל אביב. בזוגיות.
מה עשה לפני: פרופסור מן המניין למדע המדינה וליחסים בינלאומיים. כיהן כראש בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב, וכפרופסור ליחסים בינלאומיים ולימודי התפוצות באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדת חוק יסוד: החקיקה (שנועדה להסדיר את מערכת היחסים בין הכנסת לבית המשפט העליון). חבר בוועדת המשנה למודיעין. חבר בוועדות החינוך, התרבות והספורט; המדע והטכנולוגיה. יו"ר קבוצת הידידות הבין־פרלמנטרית ישראל־הודו.
בנוסף, מכהן כיו"ר השדולה לקידום שמה ומעמדה של ישראל בקרב העמים וחבר בשדולת "אלימות ברשתות החברתיות". הגיש הצעת חוק לפטור ממס על מענק שמשולם לספורטאים לאחר זכייה במדליה במשחקים האולימפיים.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: צועד כל בוקר ב־5:30 בחוף הים.


גבי לסקי
(מרצ)
נכנסה במקום השרה תמר זנדברג.
נולדה ב־1967 במקסיקו. עלתה בגיל 15 לבדה. משפחתה הגיעה אחריה. גרה בתל אביב. נשואה "שלא דרך הרבנות".
מה עשתה לפני: שירתה כקצינה בגדנ"ע. למדה במכללה למינהל, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת נורת'ווסטרן. שותפה במשרד עורכי דין שהקימה, העוסק בדיני חופש הביטוי וזכות המחאה. זכתה ב־2012 באות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג. כיהנה כחברת מועצת עיריית תל אביב-יפו מטעם מרצ.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדת החוקה, חוק ומשפט ובוועדה לקידום מעמד האישה. יו"ר השדולה לדיור ציבורי, יו"ר השדולה לקידום התרבות הישראלית, חברה בשדולה להבראת מפרץ חיפה. עצרה ביחד עם ח"כים נוספים את פינוי תושבי גבעת עמל.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: "מנסה ללמד את עצמי טאי־צ'י ופויז".


אלון טל
(כחול לבן)
נכנס במקום השרה פנינה תמנו שטה.
נולד ב־1960, ארה"ב. עלה ב־1980. תושב מודיעין־מכבים־רעות. נשוי פלוס 3.
מה עשה לפני: בעל דוקטורט בבריאות הציבור מאוניברסיטת הרווארד, ראש המחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב, סגן יו"ר קק"ל ואחראי על תחום הייעור של הארגון. הקים שורה של ארגוני סביבה, בהם אדם טבע ודין, מכון הערבה ללימודי סביבה, וארגון אקופיס לשיתופי פעולה סביבתיים אזוריים. פרסם 12 ספרים ולמעלה מ־100 מאמרים אקדמיים בנושאי סביבה. פרופסור אורח באוניברסיטאות הרווארד וסטנפורד.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדות הבריאות; חינוך; עלייה ותפוצות; סמים ואלכוהול. יו"ר משותף של השדולה הסביבתית והשדולה להבראת מפרץ חיפה. הגיש 11 הצעות חוק בנושא איכות הסביבה וצער בעלי חיים. תומך בצמצום ילודה.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: נגן גיטרה, כינור, מנדולינה ובנג'ו. גבאי בית הכנסת שלהבת המכבים ביישוב מגוריו.
מתוך נאום הבכורה: "ארץ מכוערת תוליד אנשים מכוערים".


מיכל שיר סגמן
(תקווה חדשה)
נכנסה במקום השר גדעון סער.
נולדה בישראל, 1979. מתגוררת ברמת השרון. נשואה פלוס 2.
מה עשתה לפני: כבר בגיל 14 הייתה פעילה בנוער הליכוד. שירתה כמ"כית בבה"ד 12. בוגרת תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת בר־אילן. עבדה בעבר בלשכת נתניהו. ייסדה את המרכז הישראלי להכשרה פוליטית ושימשה יועצת פוליטית לגדעון סער. כיהנה בכנסת ה־21 וה־22 מטעם הליכוד ובכנסת האחרונה. הצטרפה לגדעון סער עם הקמת תקווה חדשה.
מה הספיקה בכנסת: מונתה ליו"ר הועדה לזכויות הילד. חברה בוועדת הכלכלה. יו"ר אגודת הידידות ישראל־צ'כיה. חברה בשדולת השבת. הגישה הצעת חוק לאיסור כהונה של ראש ממשלה עם כתבי אישום.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: אביה היה מייסד ועורך שבועון הילדים "אצבעוני".


רות וסרמן לנדה
(כחול לבן)
נכנסה במקום השרה אורית פרקש הכהן.
נולדה בישראל, 1976. מתגוררת במושב גן יאשיה בעמק חפר. נשואה פלוס 3.
מה עשתה לפני: בגיל 8 עברה עם משפחתה לדרום אפריקה. בגיל 17 עלתה לבדה. שירתה בחטיבת המחקר של אגף המודיעין והשתחררה בדרגת סרן. סיימה תואר שני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בהצטיינות יתרה ותואר שני בהרווארד. שירתה בתפקידים שונים במשרד החוץ, בין היתר כסגנית השגריר במצרים. התגוררה עשור בלוד והקימה פרויקטים לדו־קיום.
מה הספיקה בכנסת: פעילה בנושא מיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. חברה בוועדה לביטחון הפנים, בוועדת מיזמי תשתיות לאומיות (ועדת הרפורמות) וממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון. הגישה הצעות חוק להטלת סנקציות באופן אוטומטי על סרבני גט שניסו לרצוח את נשותיהם, וללימוד ערבית מדוברת חובה מכיתה ג'. יו"ר משותף עם ח"כ אופיר אקוניס בשדולה לקידום הסכמי אברהם.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: "מטורפת על אום כולתום".


עלי סלאלחה
(מרצ)
נכנס במקום השר עיסאווי פריג'.
נולד בישראל, 1952. תושב בית ג'אן. נשוי, אב לחמישה ילדים וסב לשלושה נכדים.
מה עשה לפני: למד בתיכון כפר ראמה. התגייס לצה"ל ב־1970, לחם במלחמת יום הכיפורים בשורות הגדוד הדרוזי. בוגר האוניברסיטה העברית במדעי החברה. היה מורה בתיכון החדש בבית ג'אן. ב־2000 מונה למנהל בית הספר המקיף בבית ג'אן, שבין השנים 2014־2018 היה הראשון בארץ בשיעור הזכאים לתעודת בגרות.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדה לזכויות הילד ובוועדת הבריאות וממלא מקום בוועדת החינוך.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: הח"כ הדרוזי הראשון מטעם מרצ.


סימון דוידסון
(יש עתיד)
נכנס במקום סגן השר עידן רול.
נולד ב־1970 בליטא. עלה בגיל שנתיים.
תושב נתניה. נשוי פלוס 3.
מה עשה לפני: כנער הצטרף למועדון השחייה של הפועל נתניה וזכה בשורה של אליפויות. שירת בחיל האוויר כחמש בטייסת 16־F. לאחר השחרור למד בווינגייט והחל קריירה כמאמן שחייה. אימן את נבחרות ישראל מגילאי הקדטים ועד הבוגרים. הקים את מועדון הספורט קולג'ים בנתניה ואחר כך ייסד את הפועל דולפין נתניה, שאיתה זכה באליפות המדינה. ב־2012 נבחר ליו"ר איגוד השחייה ולחבר בוועד האולימפי הישראלי.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדת החינוך ובוועדת החוקה, חוק ומשפט. יו"ר שדולת הספורט בכנסת. הגיש הצעת חוק לביטול המס על מענקים לספורטאים אולימפיים והצעת חוק למחיר אחיד עבור כרטיס כניסה למשחק ליגה.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: סבו היה קפטן נבחרת ליטא למכביה השנייה בישראל.


מופיד מרעי
(כחול לבן)
נכנס במקום השר חילי טרופר.
נולד ב־1961, ישראל. תושב חורפיש. נשוי  פלוס 4, סב לשני נכדים ושתי נכדות.
מה עשה לפני: בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני בביטחון לאומי ומדעי המדינה. אל"ם (במיל'). שימש כמג"ד חרב, מח"ט החרמון, מח"ט עודד. לאחר שירותו הצבאי נבחר לראש המועצה המקומית חורפיש. כיהן כיו"ר ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות בישראל. אחיו הבכור הוא אל"ם נביה מרעי, שנהרג ב־1996 בעת ששירת כסגן מפקד אוגדת עזה.
מה הספיק בכנסת: חבר ועדת העבודה והרווחה; הוועדה לענייני החברה הערבית; הוועדה המיוחדת לזכויות הילד. נבחר בהצבעה חשאית כנציג הכנסת בוועדה למינוי קאדים דרוזים. בנאום הבכורה הדגיש את חשיבות נושא התכנון, הבנייה והפיתוח בכל היישובים הדרוזיים והצ'רקסיים בהליך מהיר, ואף הגיש שתי הצעות חוק פרטיות.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: מתעניין בהשפעת צמחי המרפא על הבריאות.

חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי
חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי

חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי - משמאל למעלה, עם כיוון השעון: משה קינלי טור פז, ענבר בזק, מיכל שיר סגמן, מאיר יצחק הלוי, אלון טל, יום טוב כלפון, נעמה לזימי. צילומים: דני שם טוב - דוברות הכנסת, רני לוריא, שני שם טוב - דוברות הכנסת, פלאש 90, אלעד מלכה, פרטי, אלעד מלכה


יום טוב חי כּלפון
(ימינה)
נכנס במקום השרה איילת שקד.
נולד ב־1986, צרפת. עלה ב־2004. תושב גבעת וושינגטון. נשוי ואב לשלושה.
מה עשה לפני: שירת בחטיבת כפיר. בוגר תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת בר־אילן, בוגר תרבות ולשון עברית באוניברסיטת ליל בצרפת. עורך דין במקצועו. רכז השדולה למען עולים דוברי צרפתית בכנסת ה־19. ציר בקונגרס הציוני העולמי.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדת החוקה, חוק ומשפט; ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות; ועדת הפנים והגנת הסביבה; הוועדה המיוחדת לעובדים זרים; ממלא מקום קבוע בוועדת החוץ והביטחון. יו"ר שדולת עולי צרפת וארצות המערב. הגיש עם ח"כ עמיחי שיקלי הצעת חוק להרחבת "חוק דרומי" ועם ענבר בזק הצעת חוק לחובת לימוד שפה ערבית מכיתה ג'.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: אוהד של קבוצת הכדורגל מונאקו. התחיל לגלות עניין בפוליטיקה בגיל 9 במטה של ז'אק שיראק. יש להגות אם שם משפחתו בכ"ף דגושה - כּלפון.


 ענבר בזק
(יש עתיד)
נכנסה במקום השרה קארין אלהרר.
ילידת ישראל, 1974. תושבת יובלים. נשואה פלוס 3.
מה עשתה לפני: נולדה בקיבוץ דן. שירתה כמדריכת כושר קרבי בפלס"ר נח"ל. בעלת תואר ראשון בתקשורת ופסיכולוגיה ותואר שני במינהל עסקים. ממובילות מאבק העצמאים ומקימת התנועה החברתית "עצמאים עושים שינוי".
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדת החוקה, חוק ומשפט; הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית; הוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים בישראל; הוועדה לפניות הציבור. יו"ר משותף של השדולה לפיתוח הגליל. יו"ר אגודת הידידות עם צ'ילה. יזמה תיקון בטפסים רשמיים לילדים עם צרכים מיוחדים מ"נטולי יכולת" ל"עם מוגבלויות". הגישה שתי הצעות חוק. פעילה למען שימור הטבות המס ליישובי הגליל והנגב.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: הייתה אלופת ישראל לנוער בריצות 800 ו־1,500 מטר בגיל 16. ייצגה את ישראל באליפות העולם לקדטים באתלטיקה קלה וזכתה במדליית ארד.


מאיר יצחק הלוי
(תקווה חדשה)
נכנס במקום השר זאב אלקין.
יליד 1953, ישראל. נשוי לנעמי, אב לשניים וסבא. מתגורר באילת.
מה עשה לפני: ראש עיריית אילת בין השנים 2003־2021.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדת הכספים ובוועדה לביטחון הפנים. הקים שדולה למען מיגור האלימות ברשתות החברתיות. הודיע על הקמת שדולה חדשה בכנסת למען רשויות חוף. פועל לשינוי השיח הבוטה בכנסת. הוזעק להצבעה במליאת הכנסת במהלך שבעה על אחותו יהודית ז"ל בשל סירובה של האופוזיציה להתקזז איתו.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: בן דודו (מדרגה שנייה) הוא חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס.
מתוך נאום הבכורה: "איש דרומי אני".


שרון רופא אופיר
(ישראל ביתנו)
נכנסה במקום השר אלי אבידר.
ילידת 1970, ישראל. תושבת קריית טבעון. נשואה ואם לשלושה.
מה עשתה לפני: בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ותואר שני בתקשורת באוניברסיטת חיפה. חברת מועצה וסגנית ראש המועצה המקומית קריית טבעון; ייסדה פורום תושבות למען שוויון מגדרי; כתבת פלילים ומשפט בצפון; מרצה באקדמיה. הייתה מספר 2 במפלגת קול הנשים שהתמודדה בבחירות לכנסת ה־23.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדת הפנים והגנת הסביבה, בוועדה המיוחדת לענייני הקרן לאזרחי ישראל ובוועדה המיוחדת לעובדים זרים. חברה בשדולה למען נשים בפריפריה ובשדולה להבראת מפרץ חיפה.


מיכל רוזין
(מרצ)
נכנסה במקום השר ניצן הורוביץ.
ילידת ישראל, 1969. גרה בפתח תקווה.נשואה פלוס 3.
מה עשתה לפני: עוזרת פרלמנטרית של הח"כיות יעל דיין (העבודה) ונעמי חזן (מרצ) ויועצת בכירה לשר רן כהן (מרצ). הייתה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.
מה הספיקה בכנסת: רוזין היא הח"כית הוותיקה ביותר מבין "הנורווגים". כיהנה בכנסות ה־19, ה־20 וה־21. בכנסת הנוכחית נבחרה ליו"ר סיעת מרצ. חברה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות; ועדת החוץ והביטחון ובוועדה לביקורת המדינה. העבירה בקריאה טרומית הצעת חוק המגבילה את הסרת החיסיון על חומרים מתוך טיפול נפשי שעוברים נפגעי ונפגעות עבירות מין. הקימה יחד עם ח"כים נוספים שדולה למיגור תאונות עבודה ובנייה.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: המכון הישראלי לדמוקרטיה בחר בה כפרלמנטרית מצטיינת בשנת 2013.

חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי
חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי

חברי הכנסת שנכנסו לכנסת הודות לחוק הנורווגי - משמאל למעלה, עם כיוון השעון: גבי לסקי,  מופיד מרעי, רות וסרמן לנדה, מיכל רוזין, סימון דוידסון, שרון רופא אופיר, עלי סלאלחה. צילומים: ינאי יחיאל, אלעד מלכה, אלעד מלכה, יונתן זינדל - פלאש 90, יסמין להב, יש עתיד, אילן בשור


משה (קינלי) טור־פז
(יש עתיד)
נכנס במקום השרה מירב כהן.
נולד ב־1972 בארה"ב בעת שהוריו שהו שם בשליחות. עלה בגיל שנה. גר בכפר עציון. נשוי ואב לחמישה.
מה עשה לפני: שירת כקצין וכלוחם בצנחנים. סא"ל בשירות מילואים פעיל. בוגר תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל בהצטיינות. מורה, מחנך ומרצה. היה יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה.
מה הספיק בכנסת: חבר בוועדת החוץ והביטחון; ועדת החינוך; ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים. יעמוד בראש שדולות המילואים, כפרי הנוער ושילוב החרדים בחברה הישראלית, ויהיה חבר בשדולת יהדות ללא כפייה.
פרט שאולי לא ידעתם עליו: צוללן חובב. מקור הכינוי "קינלי" בשם המשפחה קיינגולד לפני שעוברת.


טטיאנה (טניה) מזרסקי
(יש עתיד)
נכנסה במקום השר יואל רזבוזוב.
ילידת 1976, ברית המועצות. עלתה לארץ בגפה בגיל 17 במסגרת עליית הנוער. אמא לנער בן 15.
מה עשתה לפני: רכזת תוכניות בסוכנות היהודית, מנהלת סניף לאומית שירותי בריאות בכרמיאל, ממלאת מקום ראש עיריית כרמיאל.
מה הספיקה בכנסת: חברה בוועדת הבריאות; ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות; הוועדה לפניות הציבור; ועדת המדע. יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית עם אוזבקיסטן. יוזמת הצעת חוק להקלת השתלבות של מורים עולים. פועלת להעלאת גיל הפרישה לנשים, אך תוך בחירה ועם תחנות יציאה.
פרט שאולי לא ידעתם עליה: חובבת בישול, מנגנת בפסנתר ואוהבת בעלי חיים.
מתוך נאום הבכורה: "הידעתם שתושבי הפריפריה הולכים לעולמם 12 שנים לפני אזרחים שמתגוררים במרכז הארץ?".