ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, פנה הערב (שלישי) לשליח האו"ם למזרח התיכון תור ונסלנד בדרישה לחזור בו, לדבריו, מהאשמות חד צדדיות שהשמיע על במת האו"ם כנגד מתיישבים בשומרון. דגן אמר כי בנאום שנשא ונסלנד באו"ם במהלך חודש אוגוסט האחרון, האשים את המתיישבים בתקיפת פלסטינים, בעוד שמדובר במקרה הפוך, לטענתו. דגן דרש מונסלנד לתקן את הדיווח וכן "להשגיח כי הדיווחים שלכם יהיו אמינים ולא  נגועים באנטישמיות כפי שעשית במקרה זה" לשון דגן.

בנאומו, טען ונסלנד כי מתנחלים ישראלים חטפו וקשרו נער פלסטיני, תקפו אותו ושרפו אותו. הוא כינה אותם "מתועבים" ודרש מהשלטונות בישראל לתפוס אותם. דגן אמר כי לאחר שבדק זאת עם כוחות צה"ל והמשטרה מדובר באירוע הפוך בו הפלסטיני הוא שחשוד בזריקת אבנים לעבר המתיישבים.

בעקבות כך, שיגר דגן מכתב חריף לונסלנד ובו תקף את הנאום: "כראש המועצה המקומית שבתחומה אירע המקרה, בדקתי מיד את הטענות שלך ברגע שהגיעו אליי, זאת על אף שלא יצרת קשר עם משרדי לפני שמיהרת למועצת הביטחון" כתב דגן בפתח מכתבו. עוד נאמר בהמשך כי "מבדיקה שערכתי עם כוחות הביטחון מתברר כי משטרת ישראל וצה"ל כבר בדקו את האירוע, עובדה שנראה שלא מצאת לנכון לדווח למועצת הביטחון בנאומך. במענה לפנייתי התברר ממסקנתם על האירוע כי המתבגר המדובר היה בעצמו חלק מקבוצה במקום שהפעילה אלימות כנגד המתיישבים באמצעות יידוי אבנים". 

לטענת דגן, נאומו של ונסלנד אף עודד אלימות אנטישמית כנגד יהודים: "אני מקווה שאתה מודע לכך, שטענות בדבר אלימות יהודית וישראלית, אפילו ובמיוחד כשהן אינן נכונות, נוטות לעודד אלימות אנטישמיות כנגד יהודים. מומחים באירופה כבר הזהירו כי ההתקפות האנטישמיות מרקיעות שחקים, יהודים מותקפים ברחוב וילדיהם מוטרדים במוסדות חינוך". דגן המשיך ואמר כי "גרוע מכך, רמות חדשות של התנסחות אנטי-שמית, באות לידי ביטוי בשימוש שאתה עושה במונח 'מתועב' בנאומך, כאשר אתה מתאר אלימות לכאורה שביצעו יהודים, אלימות שאין לה ביסוס. אך מנגד אינך מתבטא כך על מעשי רצח מתועדים ומוכחים שבוצעו כנגד יהודים". 

דגן סיים את מכתבו בדרישה מונסלנד לתקן את הדיווח ולהישמר בעתיד מנגיעות אנטישמיות בנאומיו "אני מצפה ממך ומכל הנוגעים בדבר במועצת הבטחון של האו"ם לתקן לאלתר את הדיווח, ולהשגיח כי הדיווחים שלכם יהיו אמינים ולא נגועים באנטישמיות כפי שעשית במקרה זה",  כתב דגן לסיום.