אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי בניו יורק, התייחס היום בראיון לרוני בר און ואריה אלדד ברדיו 103FM לאישור יחידות הדיור בשטחים על ידי הממשלה: "לגבי הבנייה ביהודה ושומרון, אני לא מחדש לכם - האמריקנים מגנים את הבנייה מאז שנת 1967".  

לפי פנקס "זה מן ריטואל כזה שחוזר על עצמו, בו ישראל בונה והאמריקנים מגנים שוב ושוב. הגינוי עכשיו נובע משתי סיבות - הראשונה היא שאין כרגע שום תהליך מדיני ולכן האמריקנים מתקשים לבלוע את החד-צדדיות, גם אם מדובר בגידול טבעי. השנייה היא קשורה לכך שהנשיא עסוק כרגע עם סין ועם העברת התשתיות, אין לו זמן להתעסק עם הפלסטינים".



פנקס המשיך ואמר כי "ישראל מאשרת בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון ועושה משהו שלא עשתה הרבה מאוד זמן, ובכך מכריחה את האמריקנים לגנות אותנו. וגם אם ראש הממשלה בנט יחייה עכשיו עם הגינוי האמריקאי ומדינת ישראל תתקיים גם אחרי הגינוי, מה יקרה בעוד חצי שנה או שנה כשממשלת ישראל תרצה לבנות עוד 3,000 יחידות דיור? אז תהיה לנו בעיה, כי עכשיו על שום דבר צברנו גינוי".

הקונסול הכללי בניו יורק לשעבר סיכם ואמר: "בשנים ארצות הבריאות שינתה את האינטרסים שלה והברית נסדקה, כי ישראל נתפסת היום כמספיק חזקה וכגורם לשסע בתוך הפוליטיקה האמריקאית - ובעיקר כי אין פה תהליך מדיני". 

סייע בעריכת הכתבות: דוד זבולוני, 103fm